Hemma gjord pizza

Ja det enda jag inte gjort är tomtatsåsen. Hade inga krossadetomater hemma...

Gjorde en snabb variant av degen.

Super enkelt!


Sen tog jag vad som fanns hemma & det jag var sugen på :)
Som gul lök, färska champinjoner, soltorkade tomater i olja, mozzarella, lite olivolja, basilika.


10 minuter i ugnen, klart!


Recept på degen tog jag ur Bonniers kokbok.
Till 1 pizza 225 grader

  • 2 dl mjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 50 g smör blanda ihop med mjöl & bakpulver
  • 1/3 dl mjölk blanda i lite snabbt & knåda till en deg.

Grädda i 10 minuter!

Ska äta det som blev över idag :)


Kommentarer
Postat av: Renée

Förlåt, jag har inte varit hät på länge! Vad fin din blogg har blivit! Duktig är du på att baka pizza oxå, inte dåligt. Ha nu en fortsatt bra helg, kram!

2011-04-09 @ 21:12:25
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: sussi

Läser i kapp :)

Jag brukar tänka på att min kropp är bankonto..

Insättning -> Uttag -> måånga övertrakaseringar ;)

ska jag göra nå kul vila jag innan för att få energi och jag vet att vissa aktiviteter gör mig utslagen 1-2 dagar efteråt men de de värt för bättra balsam för själen finns inte än de man tycker om :)



2011-04-09 @ 21:57:11
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Madeleineslife

Renée: Tack snälla! Kul att du gillar den:)

Tack detsamma :) Kramis



Sussi: Det är så det är för mig oxå vila innan & efter. Men det är inte alltid det blir så i praktiken :( Sen ibland blir det så för att orka ta mig igenom en jobbig period så måste jag fylla på själen!

2011-04-10 @ 13:55:36
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0