Hemma gjord hamburgare & home fries

Det vart min söndagsmiddag :)

Är annars inte speciellt förtjust i hamburgare & pommes. Men gör man själv är det skillnad!
Har haft 1 ägg, flingsalt, svartpeppar & en ½ vitlök. Stekte dom 3 min på varje sida så dom är lite rosa inuti.
                               

Sen pommes gjorde jag av bakpotatis, olivolja & flingsalt. Super goda! Har inte ätit godare någon gång. Jag som inte äter pommes alls, för tycker inte om det. Men efter ha gjort dessa så kommer jag göra det igen ;)

                                

Avocado dipen lyckades jag riktigt bra med.

  • 1 avocado
  • 2/3 dl creme fraiche
  • 1 klyfta vitlök
  • 1 skiva rödlök
  • 1 nypa flingsalt

Jag mixade den så den blev riktigt krämig...
Nu kanske ni tycker jag lyfter min mat till skyarna, men den var super god! Det säger jag utan att skämmas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0