Redezvou på ön Hunsen

Hemma igen efter en underbar helg tillsammans med trapper vännerna..

Var borta mellan torsdag & söndag vi sov i tipi & denna gång var även barnen med.. Vilket dom ser fram emot varje år!

En salut för våran vän som längre inte är med oss ♥


Var ska inte Prinsessan vara om inte hos Kocken i hans knä...


Min Prins delar kudde med mig...


Freja hjälper mamma Lisa med maten, raggmunk står på menyn idag.






Musik runt brasan, Bazze har somnat...




Frejas nya kompis Seven, se så sött han sover...


Kaffe på gång...





Hade en trevlig helg med massa skratt & trivsamma samtal med vännerna. Det är inte så ofta man ses så man får ta igen allt man missat... Kaninskinnen jag hade runt nacken & innanför klänningen på ryggen var räddningen denna helg för att kunna hålla mig varm. Tanken är att tillverka en väst/jacka utav dom så småningom, fästa dom på insidan så behöver man inte bekymra sig om kylan sen.


Kommentarer
Postat av: Renée

Ser ut som en toppen-helg! Många kramar!

2010-09-08 @ 17:45:27
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Nyfiken.

Du som har så ont o inte klarar en "vanlig" vardag... Hur klarar du då en hel helg med "roliga" saker?? Bara en fundering.

2010-09-09 @ 17:04:18
Postat av: Madeleineslife

Svar Nyfiken; att jag hade så ont så jag inte visste vad jag hette, knappt kunde röra mig eller gå där borta.. Drog på mig en låsning i ryggen... Men det är inte det viktiga. För "bara" för att jag har ont kan jag inte sitta hemma. För då skulle jag inte kunna göra någonting.

& för att orka med denna smärta så måste jag göra saker som jag tycker roliga, som ger mig energi att orka fortsätta mitt liv med EDS. Som är värt att ha extra ont för i några dagar efter... För det gör att jag orkar fortsätta leva! Sen får du tolka det hur du vill. Hoppas det var svar på din nyfikenhet..?



Mvh Madeleineslife

2010-09-10 @ 00:37:46
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: litentanta

Är så struligt att kommentera hemma hos dig, verkar ha varit en urmysig helg med goa vänner. Du är bra händig som pysslar på så, det är ju svårt (väl?) att arbeta i läder och herregud, jag blir avis, MÅSTE skaffa mig ett liv jag med!!



Kanske är jag så nojjig kring människor som "Nyfiken"? Är tragiskt om man ska styras av andras fördomar, vilket jag nog verkar ha fastnat i själv minst sagt, och ditt svar var så klockrent!



Skönt att kissekatt kommit hem igen, återigen blir jag så sugen på just katt för alla de där "vilda" dragen de ju fortfarande har, hur mycket vi än envisas med att kalla dem husdjur. Det går inte att bestämma över en katt inte, ja om man inte har den som innekatt isåfall, men så tycker jag inte att katter ska leva. De ska få strosa och härja och komma och gå, njuta av livet med andra ord!



Här hemma är allt upp och ner eller vad man nu ska säga, tiden går och jag har ingen koll på vad som ska hända, blir mer och mer stressad förstås och har kastat mig in i bloggläsandet, nyhetsrapporteringar och ALLT som hör ihop med valet bara för att försöka hålla huvvet över ytan... Skulle nog hellre smitit iväg på en myshelg istället tror jag.



Ta hand om dig, kram och klappa alla djuren

från tantan i norr!

2010-09-10 @ 11:46:33
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Svar Litentanta; Är det fortfarande struligt att kommentera??! Har inte hört det på ett tag, så trodde det hade löst sig... hmmm?

Ska se om jag kan göra något åt det?..



Det är inte helt lätt, men det är ett mycket tacksamt matriel att jobba med & älskar skinn!!



Att det sen finns männsikor som ska försöka påverka en på ett negativt sätt får stå för dom! För jag måste få leva!! Det är andra i min närhet som försökt tidigare, att intala mig att jag ska sitta/ligga för att jag är ju sjuk.

Jag kan lova att andra människor som är sjukskrivna för olika saker som tex utbrändhet sitter inte heller hemma, det handlar om att dom inte kan sköta jobbet pga personliga själ. Men det finns dom som ska försöka klanka ner på "oss" som är sjukskrivna. Men vet att det är INTE någon som vill byta plats med mig!!! Men då för att jag har ont, ska jag inte heller då få ha roligt?! Jag försöker se live på ett positivt sätt, göra det bästa utav det.



Ja katter är underbara!



Ta hand om dig & försök att inte drunkna i allt. Vet hur jobbigt det är, går igenom samma sak!

Kramis

2010-09-10 @ 13:35:34
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0