Lite utav skogens guld hittade jag!

Igår vart det en dag i skogen med mina hundar...

Riktigt att skönt att komma ut, där var bara vi & kunde bara njuta! Inte särskilt kallt heller var det, som tur var. Hade väl inte tänkt att gå allt för långt, men sen när man väl är där så går man bara & tiden går...Hittade väl svamp ganska snart efter jag kommit fram :0)

Tycker det är fascinerande hur naturen är skapad!



Är det inte vackert?



Sen hittade jag de första höst kantarellerna :0)
Då blir man ju lika lycklig som barnen på julafton!



Bazze nästan satt sig i svampen.. Kan säga det att det är en konst att ge sig ut med hundarna när man vill tex plocka svamp. Dom springer runt & helt plötsligt runt mig där all svamp är!!

Fingersvamp... Tror man kan äta denna, men vet inte vad den smakar eller vad man har den till så den fick stå kvar..



Visst är den bra vacker den rödaflugsvampen...



Gissa om hundarna trivdes.....





På ett ställe vet jag att det ska finnas lite gula kantareller, lyckades i år igen :0)
Men det var inte lätt... Ser ni svampen?



Men efter jag letat lite så hittade jag litegrann :0)
Japp, den gula ensamma fläcken är en kantarell ,0)



Ja så var det de där jordgeting boet som Lisa varnat för.. Som hon stött på under 2 st ridturer innan hon lyckades se vad det var.  Jag hade hela skogen att vara i... Men så växte det så fin mossa där, varav jag inte visste att det var 50cm ifrån deras bo! Så hör bara ett surr runt mitt huvud, sen sprang jag!!! Med ett koppel av jordgetingar som följde mig mycket arga! Lyckades bli av med dom men fick 2 stick som gjorde förbannat ont!! Ett i handleden & ett ovanför pannan.. Svullet vart det & rött. Men klarade mig med allergi tabletter när jag kom hem & nu idag när jag vaknat var de borta som tur var.



En del lingon fanns det. Men det vart inte de igår.. Sen efter sticken var jag ganska vimsig.. Sen fick jag väldigt ont & upptäckte att det var en bit kvar hem.. Men då mellanlandade jag hos Jennifer i 1 ½ tim.. Så sen kunde jag fortsätta hem med hundarna...




Det som låg i korgen efter dagen i skogen var..


Lite av varje... Kan göra ett nytt arrangemang nu till hösten tänkte jag med det andra materialet.

Är mycket nöjd med gårdagen! Vi hade en mycket skön dag i skogen, trotts sticken. Till middag vart det svampmacka & en kopp te! MUMS!!

Sen däckade jag klockan 20 på soffan helt slut, där sov jag till dagen efter klockan 10 men hade fortfarande då mycket jobbigt att hålla ögonen öppna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0