Det mjuka överlämnings mötet på Af.

Igår fanns det inte någon tid eller ork att sätta sig vid datorn när jag kom hem...

Tror att dom säger "mjuka" överlämnings mötet bara för att det ska låta lite snällare eller något?!

Men tänkte att jag skulle sammanfatta mötet jag var på. Det var alltså på Af med min gamla handläggare P & hon som ska bli min nya S. P förklarade för den S lite hur det såg ut, att jag mer eller mindre blev tvingad att skriva på papper om att medverka i detta program. Men det handlade om att alt 2 var att stå utan pengar, så pest eller kolera hade jag att välja mellan!

Men det var ändå skönt för P förklarade att i dagsläget så kan vi inte göra så mycket när vi inväntar mer underlag ifrån sjukgymnast & arbetsterapeut på UAS. Det är inte aktuellt att bara skicka ut mig på arbetsträning. Utan vi måste ta ett steg i taget. För min nya handläggare S var mer inne på att vi skulle titta på en plats & ett yrke jag skulle kunna tänka mig att pröva. Men då förklarnade P det jag skrev innan & jag berätta hur det gått sista jag var ute på arbetspraktik(låg på sjukhus i 2 veckor, kunde inte ta hand om mig själv på 5v & gick på kryckor i 6 mån). Vill inte hamna i det läget igen!!

Sen gick jag & S & avslutade mötet själva, då pratade hon om drömmar, att skriva en "önskelista" på intressen & yrken jag kan tänka mig. Sa då att det är inga problem, för intressen har jag många! Det är inte det de handlar om utan ska jag vara helt ärlig så vill jag ansöka om ny sjukersättning. Men kan inte göra det förens underlaget har kommit.

Dom är alltid oroliga att man inte vill, bara sätta sig ner... Men så är inte jag, förklarade för henne att det är jag som har drivit hela processen framåt hela tiden.. Det är jag som söker ny hjälp för att bli bättre, för att komma framåt. Till UAS är det jag som har begärt att komma osv. Så som sagt så är det inte problem med intressen. Men i dagsläget så är prio nummer 1 som jag har sagt i flera år att få ordning på min vardag. Om inte den fungerar så fungerar inget annat!

Så det var väl där det sluta, vi har ett möte om ca 3v igen. Då min period går ut= ingen ersättning. Så då ska vi se hur långt det har gått i processen med allt underlag ifrån UAS. Sen får vi se vad det blir i framtiden.


Kommentarer
Postat av: louice

Jag vill bara sända en tanke till dig och hoppas verkligen att det löser sig.. Tänk om dom bara kunde förstå vilket heltidsjobb det är att leva med EDS..

Lycka till nu och tack för att du delar med dig så mycket på din blogg! Det är såå skönt att veta att man inte är ensam..

2010-09-06 @ 10:28:52
Postat av: Madeleineslife

Svar Louice; Förlåt att jag inte svarat på din kommentar. Den har inte visat din att jag fått en ny?.. Jaja, hoppas du ser denna!



Tack vännen! Det värmer, kul att du gillar det jag skriver.. Tycker det är roligt att skriva & sen blir jag bara glad om någon vill läsa det. Det är ett av mina sätt att orka leva med EDSen! För det är inte lätt ska gudarna veta!!

Ta han dom dig!!

2010-09-10 @ 00:46:21
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0