Är detta livet?!

Shit!! Ska jag inte kunna göra någonting?!

Då menar jag verkligen ingenting utan att få skit ont! Jag har ont innan som det redan är, inget nytt. Men igår så tog jag lite saker som ska på plats igen efter ha fått fler möbler. Men tänkte att jag får ta lite varje dag för att inte bli sämre. Dammade av bokhyllan, men det var "enklet" eftersom det inte stod några grejer där. Tog 3 korgar & ställde tillbaka domi bokhyllan, tog bort lite som inte används i tv bordet,  för att få lite mera plats där för dvd filmer. Dammade sen av det, ställde saker på plats igen. Ställde några ljus på sin plats.

Fick så sjukt ont efter!! Har haft det även idag, sov mer eller mindre fram till kl 15. Kunde inte hålla ögonen öppna, var för trött & hade för ont att ens gå på toa. Så vi har legat i varsin soffa här hela dagen.. Nu för första gången under dagen orkar jag sitta upp, har tagit diklofinak nu på eftermiddagen vilket hjälpte lite.. Jag tror att jag har en inflamation i musklerna, dom är helt enkelt så överansträngda & så spända att det inte behövs någonting för att trigga igång mer smärta!

Så för att lindra får jag använda vetekatten, ta varma duschar, hålla mig varm hela tiden, ta extra tabletter, använda spikmattan så mycket jag vågar. Mer kan jag inte göra.. Har ätit gröt nu i 4 dagar, för det är vad jag orkar laga. Så lite kämpigt just nu när man bor själv... Ringde idag för att boka tid hos min läkare, men hon har snart semster, så första tiden var i slutet av nov!! Fick en telefon tid i alla fall om 1 v...





Gissa om dom mår bra!? ;0)


Kommentarer
Postat av: litentanta

Kram vännen, har så tomt i hjärnkontoret numer att jag bara skickar runt kramar, ta hand om dig, skönt att du har dina vänner och, usch o fy, ibland måste man få reagera också!

2010-10-26 @ 02:03:48
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Pia (edsmamman)

Men snälla vän. Du måste MÅSTE se till att få hemhjälp, via kuratorn kan du få hjälp att söka och sen ska du även (precis som jag gör nu) söka LSS för får du det så öppnar sig en helt ny värld för oss eds:are. Den hjälp som vi har rätt till.



Är på msn i morgon och du har ju mitt mobilnr, vi kan ju chatta iaf :-) kanske kan ge varandra lite tips.



Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt....

Tänker på dig vännen

2010-10-29 @ 01:35:33
URL: http://edsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0