Äntligen, det ena ledde till det andra....

Är mycket nöjd med det jag har lyckats presterat här hemma!

Nu när inte min vän kom idag då hon inte hittar sina bilnycklar, jag var vaken, påklädd.. Så tänkte jag att jag använder den energi som gått till att umgås till att plocka lite. Det ena ledde till det andra, ni vet. Jag har nu dammat av det mesta i vardagsrummet, väl behövligt! Ordnat upp bland saker & ting som har bytt plats, förstår inte hur gick det till?? Någon måste ha varit här, är inte jag var hemma ;0) & det blev lite bättre plats för saker i bokhyllan, så nu är den fin & organiserad igen! Slipper tänka på det varje dag är jag ser den.. Men lite av sakerna som inte fick plats längre i bokhyllan eller inte passade in står nu & vet inte riktigt vart jag ska placera dom..?

Ja & så var det att de ena ledde till det andra, en fotoram som jag troligtvis fick när jag döptes har jag tittat på ett tag & velat rengöra. Köpte för många år sen rengöring till guld, denna var i silver men tänkte att det kan ju inte bli värre i alla fall! Det gick inte att tyda vad som stod & den var nästan svart.

Så här såg den ut när jag hade putsat partiet där mitt namn står nere till vänster.


Resultatet...


Nu blänker den! :0) Det går säkert att få den blänka ännu  mer med en rengöring som är gjord just för silver. Men är mer än nöjd! Det åkte även med 2 par örhängen & 3 ringar i guld när jag var i farten & ett halssmycke som var i silver. Kan säga att alla dom blänker betydligt mer nu!

Nu blir det att vila kroppen ett tag på soffan, med en bok & Jane på magen som kom in nyss & vill ha kärlek....
Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: litentanta

Oj vilken skillnad det blev, var väldigt länge sedan jag putsade något här hemma..Misstänker att jag har stuvat undan allt sånt ute i förrådet, också ett sätt att slippa ;-) Fast då får man ju aldrig se hur fint det kan bli, lite kluvet alltså..



Kärlek suger... (visst lät jag som en mogen 42-åring nu va?) Jag är så totalt värdelös på allt som hör ihop med relationer och ja, ALLT man håller på med då att jag funderar på att gå i kloster när dottern blir stor.. :-( Fast det ordnar sig ju ändå, är ju inte så eftertraktad att jag måste låsas in för att få vara i fred, men du förstår kanske hur jag tänker?



Kram från osynliga tantan i norr!

2010-10-11 @ 22:21:19
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0