Om du fick en chans tar du den?

Kärlek
kärlek är stort
något fint 
kan vara komplex
men också trevligt

varför grubbla
grubbla över något man inte vet
vet om det stämmer

stämmer överens med sanningen
vad är sanningen
min sanning är den som är sann
sann för mig
för hos någon annan finns det en annan sanning

varför inte bara säga
säga så man vet
vet hur det är
vad som är sant

ena stunden ett brett leende
nästa stund en rynka i pannan
en rynka som funderar hur det är
hur det egentligen ligger till

vad tycker du
vad vill du
vart är du påväg
vart är jag påväg

finns det plats
en plats för mig
i ditt hjärta
vågar du
vågar du släppa in mig

till det allra finaste vi har
men också det som gör mest ont
ont när någon sårar än

du har en chans
en chans till något fint
vill du ta den?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0