Mycket går att fixa själv men ibland underlättar det med ett par extra händer...

Idag har det varit lite svårare att vara stilla...

Har fortfarande ont som tidigare, men livet hemma står inte still för att jag behöver vila.. Hårbollarna dansade runt här på golvet, så fick ta det allra värsta med soppborsten i hallen & vardagsrummet... Var ute en liten stund på baksidan också..

Nu har jag fått en låsning i ryggen.. Dock inte lika illa som förra gången, men tillräckligt för att det ska kännas. Så vet inte riktigt hur jag ska bete mig nu, hur jag ska kunna sova?

Fick ett tips av en vän hur jag ska kunna jobba med låsningar själv. Rulla ihop tidningar hårt till en lite större rulle, en frottehandduk ovan på det. Sen lägga den under ryggen när jag ligger på golvet med fötterna mot en vägg & benen i 90 grader. Sen rulla den under ryggen & där det behövs trycka till. Har inte prövat än, men tror att jag borde göra ett försök i alla fall. Men vet inte hur jag ska komma ner på golvet & sen ta mig upp...? Men det är en annan sak! ;0)
Har fått ett annat tips av en sjukgymnast tidigare & det är att sitta på en stol eller en soffa, där det finns en kant. Hänga sig över den eller hänga baklänges över ryggstödet, andas & sen trycka till. Men den metoden har jag prövat & inte lyckats få att fungera på mig...

Ja, jag kommer inte börja med något nytt nu, det är klockan för mycket för. Det får bli till imorgon i så fall om ingen annan har möjligheten att hjälpa mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0