Ingen en dans på rosor detta inte!

Allt är sorterat nu & ligger i olika högar på golvet & det var så långt jag kom idag.. Hundarna & katterna har snurrat runt i det ett X antal gånger nu så vet inte hur det är det där med sorterat?..
Hoppas jag hinner med att ta hand om det imorgon!

Nu har jag haft min fredagskväll med IDOL, popcorn, saft & tända ljus.. Har hunnit med att titta på en film också som gick på kanal 8, den hade ett hemskt slut! USCH!! Sorgligt värre...

Känner mig tom just nu i huvudet. Fattar inte att jag orkar med, orkar med att ha det så här. Att bara veta 1 månad i taget & inte veta om jag får pengar i slutet av månaden & så har jag  haft det nu i 4 ½ år!!! Sen att det är så ovisst med allt annat, det har det varit under hela tiden också! Allt ligger i FK händer...

Har sen en vecka tillbaka 49 kr att leva på denna månaden ut.. Vilket inte är ovanligt. Snarare att jag ligger på minus. Detta är sanningen! Det har inte göra med att jag slarvar för det är det sista jag gör. Är mycket dålig på att unna mig saker & tillåta mig köpa saker utöver mina måsteköp!

Nu är inte syftet med detta inlägg att jag söker tröst eller ni ska tycka synd om mig. Men tänker högt & måste få det ur mig bara. Så det är ok om ni väljer att gå vidare till nästa inlägg!

Men att vara sjukskriven & ha en kronisk sjukdom med kronisk värk är allt annat än en dans på rosor. Men å andra sidan vet jag inte hur det är att leva utan smärta heller... Det är min vardag, andra har en annan vardag.

Men hoppet är det sista som beger en & det är hoppet jag lever på. Hoppet att det ska bli bättre & få en vändning!

Det är en ny dag & jag hoppas på att få några timmars sömn för det blir en lång eftermiddag/kväll imorgon!



Kommentarer
Postat av: Saerv

Skickar stor kram och lite pepp till dig! Har oxå EDS å vet hur det är att må så fruktansvärt dåligt och oxå hela tiden vänta å våndas om FK ska godkänna sjukskrivningarna eller ej...

2010-11-13 @ 17:49:34
Postat av: sussi

De är en stress att vara sjukskriven. Inte vet vad som händer från dag ett till två. Jag är lycklig jag slapp uppleva utförsäkringen. Men vad som händer efter utbildningen vet jag inte ännu. Biter i hop och tar en dag i taget och pluggar på.



Sen som du bara har en inkomst måste de vara ännu mer stress. Är man två kan man ju överleva en bit.



håller tummarna hårt för dig att de snart blir någon ordning på allt. Har du sökt permanent sjukersättning?

2010-11-14 @ 13:14:29
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com
Postat av: Madeleineslife

Hej Saerv

TAck så mycket! Det värmer..

2010-11-16 @ 13:55:37
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Hej sussi

Nej har inte ansökt än om en sjukskrivning då jag inväntar med underlag. För det jag har nu (diagnosen EDS) räcker inte för att FK ska godkänna mig.. Så har nu väntat sen i januari, har remissvaren på ingång & journal kopior så hoppas att det ska finnas något där som går att använda!



Hoppas det löser sig för dej efter din utbildning & att du orkar jobba med något!



Kramis

2010-11-16 @ 13:58:15
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0