KIPPAR EFTER LUFT!

det är stjärnklart på himlen
men det är långt ifrån stjärnklart hos mig
febrilt försöker jag få svar

det är inte en dans på rosor
det är inte glamoröst
att få sova så länge man vill
inga tider att passa

jag har inte valt detta
huvudet vill åt ena hållet
kroppen drar åt andra

lever, andas för mina änglar
det är mitt allt
allt jag har av något värde

saknar hopp
saknar tro
känslan
får ingen luft
varför finns det inget enkelt svar

inte bestämma själv
inte styra sitt liv
leva vad är det

pengar gör en inte lycklig
men det gör en inte olycklig

rädd
rädd att säga fel sak
till fel person
rädd att somna
att vakna

lever min mardröm
en mardröm att inte göra som jag vill
känner att jag misslyckats
misslyckats med mitt
min dröm

varför få lida mer än jag gör
varför ha dåligt samvete
när jag inte kan hjälpa
hjälpa att det är som det är

det kommer inte ändras
det är så här
men måste det vara så tufft
tufft att leva

kippar efter luft!







Kommentarer
Postat av: Renée

Det låter som om du mår skitdåligt inom dig.. Hoppas du har vänner som du har förtroende för som kan hjälpa dig. När man mår pest behöver man ju prata och åter prata. Många kramar från mig!

2010-05-06 @ 12:10:07
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Anita Rydemar Karlsson

Kära lilla Prinsessa... vad du har det jobbigt. Jag har läst mej tillbaka till Valborgsmäss i din blogg och jag blir så bedrövad. Du målar med mörk färg just nu. Inte med rosa pionfärg som i bloggen... Men håll ut ett tag till. Det vänder och blir litet bättre när pionerna slår ut. Kämpa på. Vi är många som beundrar dej för din kämparglöd. Det lönar sej alltid även om man inte ser det just nu. Stor varm kram från Mej.

2010-05-06 @ 17:34:54
Postat av: litentanta

Ser du, nu börjar kramarna hopa sig. Håll ut, det

eviga eländet att hålla ut, men vad har vi för val?



Kramen från tantan, håller lite extra här!

2010-05-06 @ 21:42:01
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0