Vi hade i alla fall tur med vädret..

när vi tillbringade en hel dag på en konferensanläggning som var inhyrt med 2600 besökare. Vi skulle hålla med djur & barnridning. Så vi var djurparken på kartan ;0)

Känns som om inget har varit som vanligt senaste veckan..

Jag var åter igen på tok för trött för att blogga igår. Somnade inom 10 min efter jag lagt mig på soffan! Det är inte på något sätt likt mig. Det tar normalt minst en ½ timme.
Hade varit uppe sen 6 tiden på morgonen & lag mig ner nästa gången 24 tiden. Så inte undra på att man var trött.
  
 
Med oss hade vi 4 små hästar, 1 åsna, 3 getter, 4 hundar (varav 2 var mina), 2 kaniner & 4 marsvin. Fullt upp hade vi från 9.20 till 16.30 då började vi packa ihop. Vid den tidpunkten så orkade hästarna inte längre. Men hade barnen fått välja så hade dom ridit i 2 timmar till. Kön tog aldrig slut så 3 gånger tog vi paus med hästarna så dom skulle få vila lite, äta & dricka.

Det fanns andra aktiviteter förutom oss som olika band som spelade, Mora träsk uppträdde, ansiktsmålning, en hoppborg, möjlighet att fiska, låna båtar, spela minigolf, jonglering, akrobatik uppvisning mm.

Allt flöt på så bra det kunde göra, djuren var fantastiska & skötte sig exemplariskt, trotts folkmängden & värmen. Alla ska ha en eloge för den dagen för allt slit!

Det var en upplevelse. Mina hundar passar som handen i hansken för en sådan sak.
Så klart hade vi uppsikt över alla djuren hela tiden, för deras säkerhet & andras säkerhet.

Kanin & marsvin var i hagen närmast det var som ett paradis där & gethagen var bakom..


Här står alla förväntasfulla barn & vuxna i väntan på att barnen ska få åka lite häst..


Här kan ni till vänster se våra söta & underbara shettisar som kämpar i värmen


Chefen, ja de är i alla fall vad han tror min pappa ;0)


Här söker vi & hundarna oss till lite skugga, snackar lite med annan personal hur det fungerar på resten av området..  


Man kan inte klaga, Nellie ligger å torkar efter ett dopp i havet medans jag tar hand om dom som har frågor & vill klappa hundar... Lisa tar en liten paus i skuggan ifrån ridningen.


Hemkomna efter en lång dag i solen vet inte om Felicia drabbades av solsting?
BH:ån hamnade på utsidan då hon glömde sätta på sig den under..



Mycket trött & sliten, helt mosig i huvudet!


Vi skrattar åt allt & inget vid denna tidpunkt på dagen, Frida har gjort en söt frisyr av sina flätor..
Medans Felicia vilar trötta fötter i hennes knä.


Ja lite bilder vart det, men hann inte med så mycket när det hela tiden fanns att göra. Men desto fler tog besökarna på oss & djuren.. Riktiga fotomodeller djuren!


Kommentarer
Postat av: litentanta

Jag har missat dig igen, snääälla, kan du inte lägga in bloglovin bara lite, lite för oss om inget minne har? ;-)



Vilken härlig dag ni måste haft, o vilken tragisk insikt jag drabbades av, din farsa måste ju vara YNGRE än mig =O , jag blundar för det faktumet och läser vidare hihi!



Kramen!

2010-05-27 @ 20:51:48
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0