Vännen min ♥

vänner
vänner i livet är viktigt
viktigt för att må bra
orka med

att dela glädje
glädje är underbart
roligt
min glädje vännens glädje

men det finns en mörk sida 
en mörk sida med sorg
min sorg vännens sorg

inte alltid lätt
men viktigt
som att kunna dela glädje
lika som att dela sorg

en riktig vän
en vän som alltid finns
finns oavsett
oavsett vad som hänt

som lyssnar
förstår
som respekterar
att lita på

finns där när det är storm
är oroligt
när det är vardag
till fest

vännerna är få
få riktiga vänner
vänner som består

som kan se förbi brister
alla har vi brister
ingen är perfekt
att tro det är man lurad
lurad av sig själv

livet är kort
livet är en gåva
en gåva vi fått

se till att välja din vän
din vän att dela glädje
som att dela sorg
lär av din vän
lär av varandra

kärlek
kärlek från en vän är något fint
som värmer
värmer när det är kallt
när det behövs
behövs som mest

vännen min ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0