Vad är bäst?!

Snart är det dax att lägga sig & vakna till en ny dag.

Har varit en underbar dag med sol & vår i luften. Vårdagjämning också :)
Massa saker & ting kommer fram under snön. Som har legat där under vintern. Snart är även mitt bord framme också :)
Det kom aldrig in i förrådet i höstas. Jag hade inte möjligheten & då vart det stående. Det är ju av plast så det är inte någon större fara.

Satt ute idag som sagt & njöt av våren, solen & friska vindarna. Var nog ute en timme på baksidan...

Ont har jag nu, har försökt med spikmattan men det blir inte bättre..
Så det är bara att lägga sig för att sova & hoppas på att det är bättre när jag vaknar..
Det behövs inte mycket just nu, men försöker att göra lite i taget. Men det är inte lätt...

Fönstrena ser man knappt igenom!
Ska försöka ta insidan & ett i taget så kanske det går bra?

Det stör mig mycket att jag inte kan ta mig ut på en promenad själv!
Idag gick Ruedee & hennes dotter med Bazze & Prinsessan Nellie, mycket tacksam för det!
Men vill ju komma ut själv!
Känns just nu som om det ända sättet skulle vara att ha en el scooter på 3 hjul. Då skulle jag kunna vara mer självständig. För vem vill vara beroende av någon annan hela tiden?!
Inte kunna ta sig dit eller ut när man vill...
Vad är bäst att bli sittande inne som en 90 åring eller kunna ta sig ut på en el scooter?
Det känns som ett stort steg & långt borta!
Men vill ju inte ha det så här.. Förra året samma tid som nu låg jag inne på sjukhus & gick på kryckor i ett ½ år!
Nu går jag på kryckor ute & kan inte gå särskilt långa sträckor :(

Men det är ju tur att man har vänner som ställer upp!

Ja det blir att fortsätta fundera på det.
Hoppas att det där OP blir av någon gång så jag slipper det i alla fall!!!




Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är jättesvårt att kommentera här :-( och när det har hänt så mycket som det har gjort vill man ju få med flera kommentarer...



(du får ta det som det kommer, jag har nog glömt allt redan dock..) FAN att sjukvården inte kan lyssna på dig, att de är snåla på recept nu handlar ju om att avdelningen inte vill ha några recept utskrivna, den kostnaden hamnar nämligen på just den avdelningen, utan nu öser de ju allt över på vårdcentralen... Skitsystem som kräver god hälsa och ork bara för att man ska komma åt det man behöver :-/ (ett ex från mitt senaste, o sista om jag får som jag vill!) besök på vc, distriktsläkaren kunde ALLT om min sista medicin... eeeh, hon visste minsann vilka biverkningarna vara, vilket ju är omöjligt då den inte alls är så pass gammal, och hon visste absolut säkert att de pillren hon vill skriva ut till mig inte skulle krocka med någon av de tre sorterna jag har...)



Härligt att du fick ditt parkeringstillstånd (jag mindes!!), bra att du har vänner som hjälper dig och vad mysigt det såg ut på vovvens födelsedag :-)

(nu minns jag inte mer....tyvärr...)



Tror inte att kisse är huslös, är en fräsch katt, nästan lite tjock tom ;-) Dottern är ju väldigt allergisk, jag med...oops, men eftersom att hon så ofta är hos sin älsk så passar jag på när hon inte är hemma... Har varit härligt med lite sällskap, är nog alldeles för egoistisk, och sanslöst djurälskande, men jag ska ta tag i det hela, lappar och allt sånt kommer upp och sen blir det ...lite mer tomt här hemma men så är det ju. Snart blir det ju vår här också och både lövsprickning och kissekatt är nog inte det bästa för min tjeja..



Ha det så bra du kan, jädra vitamininjektion

är det när man tittar in här. Önskar att jag

hade en gnutta av din ork, eller tåga, kanske

dyker det upp här också igen, får hålla mina

tummar ;-)



Kramen bakas förstås!

2010-03-21 @ 01:46:29
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Allt om EDS

Det som har hjälpt mig är att inte försöka tänka så långt fram i tiden. Just NU har du problem med att gå, men det betyder inte att du alltid kommer att ha det. Jag har haft många försämringsperioder då jag inte alls kunnat gå, men gångförmågan har dykt upp igen efter ett tag. Så jag använder bara rullstol vid behov, i perioder. Jag tror absolut att dina akuta problem med tarmbråck påverkar din allmänna status och du behöver vänta tills du blivit opererad och fått återhämta dig rejält innan du kan avgöra hur din gångförmåga ser ut. Ingenting är statiskt med EDS, det är något jag lärt mig. Och även om det verkar så, så är EDS ingen progressiv sjukdom som bara blir värre och värre. Om man får rätt hjälp, vilar och tar hand om sig själv så kan man faktiskt bli bättre. Ge inte upp hoppet! Kram :)

2010-03-21 @ 17:45:50
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0