Om designad väska

av mig...

Fick så mycket inspiration igår när solen var framme & värmde!

Idéerna bara koka i huvudet & en av dom som dök upp är klar nu!
Jag har haft en väska som jag fått av någon? Den är aldrig använd & inte av mig heller för att jag gillade den helt enkelt inte. Har varit på väg att slänga den många gånger när jag städat, men av någon anledning har den blivit kvar..?

Det är en väska som är omgjord av ett par jeans & hade plastiga fransar på ena sida. Kanske har den blivit kvar för fransarna den hade?
Men men nu kom jag på idén att jag skulle göra om den helt, istället för att den bara ligger. Och jag behöver en ny väska!
Behöll stommen, själva väskan, men klippte bort resten. Det är ju super modernt nu med jeanstyg så det kan ju inte bli bättre ;)

Tänkte att jag förklarar i bilder med text till hur den såg ut & hur jag gjort så kan jag kanske ge er inspiration att göra om något själv? :)

Jag hade en idé i huvudet & skapade utifrån den. Det var inte helt klart hur det skulle bli, men det löste sig på vägen.

FÖRE
Jag sprättade bort fransarna & klippte av axelbanden.


MATERIEL:
3 olika skinn
sentråd
benpärlor
glaspärlor i 2 olika färger
guld pärlor i metall
lerpärlor i 3 olika pastell färger


Verktyg: sax, tång, skinn nål, fingerborg & karlssons klister.


UNDER PROCESS
Nu är det nya skinnet ditsytt som ska bli dom nya fransarna.
Sydde längst uppe i kanten små, små kaststygn med skinn nålen.


Fransarna är klippta


Klippte remmar av olika skinn för att göra flätor & fransar.


Flätade små flätor för att kunna göra en ögla & fästa axelremmen i den.



Fäste en lilla flätan som en ögla på varsin sida till att fästa axelremmen i!


Klippte 3 st lite tjockare remmar av ljusa skinnet & gjorde en fläta till en axelrem.



FÄRDIG!


Det är pärlor som jag har trätt på fransarna i olika pastell färger.




Klippte ut en prinsesskrona av ett skinn, limmade fast det på fickan. För att fästa fransarna så trädde jag igenom ena änden i hellan först & sen trädde båda ändarna igenom en  pärla. Sen drog jag dom i olika längder för att få lite liv i dom.


Axelremmen knöt jag fast i öglan som jag sytt fast på insidan av väskkanten.
Sparade lite i ändarna så det blir som fransar som hänger ner.


Mycket nöjd med resultatet! Bättre än jag vågat hoppas på, om jag får säga det själv.. Denna kommer jag slita med hälsan.

Var inte rädda att testa själva, men är så nöjd med sig själv när man lyckats!
Det är bara att köra! Du har inget att förlora, jo om du inte testar ;)

Jag älskar sånt här! Det ger mig mer energi även om jag har ont överallt efteråt...
Jag kan göra det i min egen takt & avbryta när jag vill.. Ingen har en likadan, den är unik... Sådant gillar jag!

Har ni gjort om något någon gång?

Om ni har tips så tar jag gärna emot dom ;)

Lycka till!!!


Kommentarer
Postat av: EDS mamman

Väskan blev superfin!!!! Hoppas du får en fin dag idag. Här i Umeå är det sol, men just nu kan jag inte njuta av den utan jag ligger på soffan och halvsover... har så ont i min ena axel sen jag var och simmade förra tisdagen.



Kram kram

2010-03-22 @ 10:49:02
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0