Allt går, men på ett annat litet vis..

Nöjd med min dag...

Det är tur att jag blivit så pass bra att jag kan köra en maskin tvätt, vattna mina blommor...
Vill ha så lite som möjligt hängande över mig när min OP är gjord sen. Vill inte komma hem & det inte finns något rent plagg att sätta på sig, viktiga saker som måste göras & inte kan vänta längre, som jag inte kan få hjälp med heller...

Som att trimma öronen på mina dogs, det har jag skjutit på nu en längre tid för att jag får så ont efter! Sen har jag inte varit i from för det heller, inte för att jag var det idag heller. Men hade jag inte gjort det nu hade det inte blivit de närmaste månaderna heller. Så det var bara att hugga i!

Nu är dom jättefina!
Jag tar en sak i taget som ena gången tassarna & svans, nästa gång öron & bringa som dag. Så håller jag på så. Det som är synd att man inte kan göra allt på en gång.. Men men, inte att deppa över det, jag kan göra det fortfarande själv :)

Det som känns mera är att det aldrig är riktigt rent här hemma. Eftersom jag får dammsuga ena dagen, torka golven en annan, diska en 3dje, & damma en 4:de. Tror att ni förstår vart jag vill komma... Det känns som om man skulle vilja ha allt det städat på en dag en gång i veckan eller varannan åtminstone.

Jag är pedant & petig. Ja jag är fortfarande pedant, men kan inte göra det som jag vill ha det. Vill göra det ordentligt! Det är från min pappa... :)
Nu när jag inte kan det längre har jag fått accepterat det. Men det händer att jag tänker på det då & då.. Nu när djuren hårar så känns det som om det är hår överallt & när man inte kan städa allt då på en gång så känns det som om allt bara går runt :(
Om ni förstår?

Håret yr omkring i huset när jag inte kan dammsuga av, torka golven & damma av samtidigt. Jag försöker så gott jag kan Men det blir en sak jag får ta tag i sen.
Har i alla fall ringt idag till en AT, utan resultat visserligen. Men har nummer nu & tänker ringa i morgon igen. För har insett nu att det går inte längre i mitt köksarbete. Det är inte bara diska & laga mat nu som är jobbigt..

Har svårt som det är nu att ta mig mellan mikro & kylskåp pga mitt ljumskbråck. Som ska bli bättre när jag är OP. Men kommer ha nytta av den sen också. Så då är det lika bra att börja även om det inte hinner nu innan min OP.
Så hoppas på bättre resultat i morgon.

Då ska jag i alla fall få hämta ut mitt P-tillsånd! JIPPI!! Är så lycklig för det :)

Kräks på att sitta inne, så får följa med Laila till staden, för lite shopping, andra ärenden & en matbit.
Det ser jag fram emot att få se lite folk igen.. Inte bara sjukhus personal ;)

Apropå det så vart jag mycket glad i dag när Jennifer ringde & ville komma förbi på en fika :)
Så då fick jag en pratstund & lite sällskap. Hjälp att hämta in posten också :)

Nej nu tackar jag för mig..
God natt ♥





Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Känner igen det där med pedant och hundhår. Innan sjukdomen blev så illa så dammsög jag jämt. Nu flockas hundhåren. Även när det är nystädad så känns det nästan inte så. Men man vänjer sig vid att ha lite damm och inte så kliniskt rent som innan. Tror bara det är vi som tycker det är smutsigt, andra "normala" ser nog inte det vi tror att vi ser.

2010-03-18 @ 14:40:16
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0