Ännu en tuff dag på sjukhuset!

Den började bra tyckte jag.

Fick träffa en ny läkare idag som rondade. Han var trevlig, har träffat honom förut som många andra här på avdelningen. Vet inte hur man ska tolka det, ni får helt enkelt tolka det hur ni vill.
Vi pratade om mitt ljumskbråck så klart. Men han var konfunderad över att jag hade så pass ont. Vilket man normalt inte har. Har man så ont som jag har då är det akut & tarmen är fast. Då måste det OP akut. Så dom får inte ihop det med min smärta. Sen tog dom blodtryck & puls på mig. Den var då också normal. Men vad är normalt på mig so har smärta 24/7?!

Vad säger ni andra som har EDS & dessa erfarenheter?

Men jag är inte normal heller & har aldrig varit. Sen kan man ju ställa sig frågan vad är normalt & inte, men det ska vi inte gå in i mera nu.
Jag tror att det är så här, eftersom jag lever med smärta 24/7 så när det kommer en ny smärta så orkar inte min kropp med, då säger den helt enkelt ifrån!
Det har den gjort nu. Det orkar inte ta hand om detta också. Så då får jag mer ont än "normalt".

Det jag menar är att jag har EDS & det måste man ta hänsyn till. Då ter sig inte saker som dom gör normalt. Vi kom överens om att det kanske var dumt att blanda massa olika mediciner, så vi skulle prova att öka min nobligan retard som jag redan har 100 mg morgon & kväll till 150 mg morgon/kväll.

Men smärtan hade redan gått så långt så det räckte inte. Men tror ni att jag fick någon smärtis?!
NEJ!!!
Låg i 4 tim innan läkaren kom. Då undrade jag vad jag gjorde här!?
Han sa att vi kommer absolut inte sätta in något morfin på dig nu utan du får nobliganen. Möjligtvis diklofenac.
Sen började han ifråga sätta min EDS diagnos, vem har ställt den, hur ställer man diagnosen EDS osv..

Jag vart galen inombords, men försökte förklara med gråten i halsen. Då när jag hade förklarat hur man ställer den sa han, det var ett konstigt sätt att ställa en diagnos!? Tar man inget blodprov?!
Då svarade jag honom med att, nej det är inte konstigt.
Det är inte första gången jag får uppleva detta. Som jag upplever det som är att så säger läkaren när han/hon inte kan hjälpa mig & dom inte förstår sig på problemet!

Sen kunde jag inte prata mera för jag vart så arg, ledsen & sviken!
Så som tur var prickade Lisa in rätt tid att hälsa på mig. Så hon beskrev då för honom vilka problem jag har normalt & vad det innebär. Sen att jag inte har varit uppe på toaletten!!! Klockan var nu 14.00 på e m!
Samma sak igår, då var jag på toa första gången klockan 17!!

Talar inte det sitt tydliga språk?

Då vart han inte lika säker som han var innan att skicka hem mig, men tyckte att bara jag får lite hjälp så är det piece of cake!
NOT!!

Så kvar är jag trots att jag har funderat många gånger idag över varför jag egentligen är här?!

Sa det till min sjuksköterska Emelie att jag lika gärna kan vara hemma i min egen säng om jag inte får mer smärtis än nobligan som jag tar i vanliga fall. För det bara irriterar mig när jag ligger på ett sjukhus & att jag vet att dom har möjligheten att sätta in mera smärtis.

Lisa som sagt var på besök idag med 2 av hennes barn.
Hon hade med sig min dator :D
& sen schampo & Balsam för sjukhuset är inte någon hit! Sist fick jag duscha utan balsam, långt & lockigt hår kan ni ju föreställa hur det va att reda ut efter... :(
Sen inte nog med det, jag har tjatat om min yogurt som jag äter varje morgon, men det har inte funnits någon här.. Men idag hade Lisa köpt en som hon hade med sig! :)

Så nu idag känns det lite lättare att göra ett inlägg, orkar dock inte kanske skriva så noggrant som jag gör annars, men vill skriva detta för att uppdatera er & ni ska ha möjligheten att följa mig med vad som händer.

Farmor & farfar var här senare på e m, dom hade med sig vindruvor, biskvier, tidningen Lucky Rider, expressen & bubbelvatten.
vi hade en trevlig liten pratstund...

För övrigt försöker jag få det att gå ihop med mina djur så det är någon som tar hand om dom. Bazze & Nellie är kvar hos min faster. Elin tar hand om katterna, men Tarzan kom inte in igår efter han gått ut :(
Glömde tala om för Elin att jag inte släpper ut honom när jag vet att jag ska vara borta. Just för att Jane ska ha sällskap. Men det kunde ju inte hon veta...
Hoppas hon hittar honom nu när hon skulle gå å titta efter honom! Känns jobbigt att Jane är själv & hon hittar ju på så mycket bus då! :S

Känner mig lite febrig & ont i halsen, vet inte om det är Lisa som smittat mig då hennes dotter legat sjuk?
Känns som om det räcker nu, med allt annat!!!
Har prövat att gå idag, kommer 7 m sen bär inte benen längre! Då gråter jag av smärta & hjälplöshet. Men det är väl tur ändå att jag har hjälp runt mig då...

Nu så ska dom kontakt den kirurg som ska genomföra min OP på måndag & dom hoppas på en OP i nästa vecka. Men har inget datum för det ännu.

Tack för era fina kommentarer, dom värmer ♥


Kommentarer
Postat av: Mia & zorro

Hej vännen!!! stackare jag lider med dig !!! denna okunskap hos läkare (vissa) är helt otrolig ,,,först mår man piss,,,kroppen hänger inte med,,man är helt slut,,,känns som man håller på att trilla samman bit för bit,,sen ifrågasätter dom ens sjukdom samt i vilket skick man är ???? inte undra på att man drar sig för att gå till läkare !!! Men kämpa på !! hoppas du träffar en vettigare läkare,,massa tankar o styrkekramisar från mia o zorro hoppas det går bra med att du får hjälp med djuren !!!

2010-03-14 @ 11:48:12
URL: http://zorros.zoomin.se
Postat av: mathilda

Tänker på dig! Hoppas du får träffa någon bättre läkare snart,det är så jobbigt när man får träffa någon som bara ska ifrågasätta allt=/ Kämpa på!!!! Många KRAMAR!

2010-03-14 @ 13:40:22
URL: http://thildasfoto.blogg.se/
Postat av: Katta & Doriz

Men gumman! Önskar jag kunde hjälpa dig.

Be läkaren kontakta Andera Vahlqvist om han undrar över din sjukdom. Du ska inte behöva ligga med smärta bara för att han inte kan en sjukdom. Sen är smärta väldigt individuellt. Har du ont så har du, då måste du ju får hjälp!

Om man har med ont för att man har EDS tror jag inte. Men jagf vet inte. Däremot är det ju så att om man redan har värk och det sen kommer till mer så blir det ju värre. Man orkar ju inte hur mycket som helst. Skillnad är det ju om man inte hade ont redan innan.

Ta hand om dig!

Kram

2010-03-14 @ 18:54:03
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Pia

Men vännen då!!! jag blir så arg när jag läser om läkaren som ifrågasätter din diagnos!! Hur inkompetent får man vara!! att inte veta att det finns många diagnoser som ställs via en massa kriterier!

Stå på dig vännen, kämpa på och låt dig inte trampas ner av dumma påståenden. Innerst inne vet du hur det egentligen ligger till. Och du får såna här gånger plocka fram alla positiva saker, som läkaren på UAS som förstod dig precis. Det finns läkare och så finns det LÄKARE så är det bara.



Massa varma kramar till dig vännen! (har inte varit ute på nätet knappt på hela helgen, därför inte läst om allt du varit med om förrän nu.)



Kram Pia

2010-03-15 @ 10:59:33
URL: http://edsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0