Mitt P-tillstånd

ÄNTLIGEN!!!!


har lånat denna bild...

Ja nu har jag det som jag länge har längtat efter!
Igår när jag var med Laila var vi i närheten av kommunhuset, där man får hämta tillståndet så då passade vi på.
Första gången jag var in så var den som kunde lämna ut det åt mig på lunch, så vi gjorde det samma så tiden skulle gå. Så när vi ätit upp åkte vi tillbaka & denna gången med bättre lycka!

Nu har jag ett eget, en helt obeskrivlig känsla. Känner mig fri!
Nu kan jag parkera utan att behöva snurra tills det finns en i närheten dit jag ska. För det är ju ett problem, har svårt att gå längre sträckor, bära & när man går på kryckor är det svårt att komma ur bilen där det är trångt.
Detta ger mig möjligheten att kunna göra mer saker, orka & inte alltid behöva hjälp!

Men det bästa utav allt, är att det gäller när någon annan kör mig också! Vilket är SUPER. Nu när jag inte kan köra bil själv, vill komma ut, men inte kan gå så långt så underlättar det helt klart! Man kan ha roligare & slippa få lika ont pga att man får parkera långt bort.

Så det är värt att kämpa, trots att det tagit tid & strulat med papper..

Nu kan jag ta tag i nästa sak, vilket jag har gjort. Har nu fått tag på AT som ska göra ett hembesök hos mig.
Hon hör av sig igen när det finns en lucka.
Ni som har erfarenhet av detta, är det något jag behöver tänka på?

Har ju redan en del hjälpmedel, men det är vissa saker som skulle underlätta mitt hushållsarbete mer.
Så att min vardag kan bli roligare & kunna lägga min energi på viktigare saker som min hälsa tex.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Underbart! At var hem till mig så nu är köket anpassat har fått lådor i skåp och skafferi så jag kan dra ut dessa och satta saker i ..Slut på att klättra i skåpen nu är allt omöblerat :)

2010-03-21 @ 00:14:27
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0