Många turer fram & tillbaka så är det löst en en gång!

Ja, jag har glömt hur många samtal det är nu mellan mig, FK, Alfa-kassan angående min ersättning för februari. Det har varit osäkert om jag ska få pengar, hur mycket jag har rätt till?
Fick ett besked förra veckan att jag hade rätt till en högre ersättning. Men när jag skulle få den stod det inte. Försökte nå FK utan resultat.

Ringde min handläggare, inget svar. 
Hon ringde tillbaka ett par dagar senare. Men sa då att det kan inte jag svara på.
Nehe!?! Men vem kan det då?? Det är ju hon som ska ha hand om mig!!!
Nej då skulle jag ringa någon annan, kanske den som jag pratade med sist. Men det vara bara det att sist jag hade kontakt med FK så vart jag kopplad till en ledig handledare Ingen speciell alltså.
Dom senaste 10 utskicken ifrån FK är av olika personer! Så hur ska jag kunna veta?!
Efter en lång stunds letade i datorn av Maria på FK hittade hon inget nummer till den jag varit i kontakt med.

Men då frågade jag om inte hon kunde se om det var något utbetalt till mig eller som var på gång. För det ska ju stå i mina handlingar vilket hon har tillgång till. Ja då kom hon fram till att jag skulle få en större summa pengar mellan tumme & pekfinger 20.000 kr.

Men utav min erfarenhet så litade jag inte på det, utan väntade.

4 dagar försent så kom pengarna. Det var inga 20.000 kr. Dra av hälften så är det nära..

Vet inte längre vad jag ska säga, har svurit mycket över FK nu. Men det verkar inte bli någon förbättring. Min husläkare tyckte det var skandal att Maria på FK (OBS min handläggare) inte hört av sig något. När jag nu vill ha hjälp så kan hon inte hjälpa mig. Hon frågar inte ens hur jag mår.

Idag ringde jag FK igen för att höra vart mina pengar var?!?!?!?
Då vart jag kopplad, inga problem att ta reda på det för henne. 
Vad är problemet, vad är det som är så svårt att knappa på tangenterna & få fram mina uppgifter?!
Har Maria något emot mig?!

Man börjar undra hur mycket man ska bara tolerera som sjukskriven?! 
Vad har jag för rättigheter?!
Om jag har några alls??...
Vart ska detta sluta någonstans? 

Känns som att jag snart få vända mig högre upp så det blir någon ändring på detta. För min mage & mitt psyke orkar inte sånt här. Det är nog som det är!!!!

I morgon, onsdag väntar jag samtalet ifrån kirurgen som ska OP mig.
Håll tummarna nu för något bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0