Det var som jag befarade!

Nu har jag fått det bekräftat.

Jag själv har ju misstänkt ljumskbråck på båda sidorna, el att de var på höger & på G på vänster sida.
Men nu efter alla röntgen undersökningar, (som jag nu för övrigt har väntat på nu i snart 4 v!) igår kunde man konstatera att de är att på båda sidorna.

Det finns tydligen 3 olika typer av ljumskbråck, ja har inte den vanliga.
Men varför skulle jag ha det?!
Så detta ljumskbråck sitter alltså längre ner = större risk att tarmen blir klämd.
Så nu vill man skynda på OP ännu mera & att jag ska OP som sagt av den bästa.
Den kirurgen kunde dom inte nå idag, så ett nytt försök görs på måndag.
Då var de osäkert om jag skulle ligga kvar på sjukhuset, men med tanke på mina smärtor så vill man inte bara skicka hem mig.
Det tackar vi för!!

Under dagen ville man hitta något annat alt i tablett form till ketogan som jag fått intravenöst. Men då dom misslyckades med de, fick dom ge mig ketogan igen & jag är kvar än i avvaktan på vad som händer här näst.

Dom brukar vara pigga på att skicka hem folk över helgen, men nu då jag har sådana problem med min smärta så får jag vara kvar & dom inte har hittat något alternativ till smärtis som jag kan ta hemma. Men jag vet inte vad som händer i morgon, mer än att jag åtminstone är kvar till mitt på dagen i morgon. Tror att de blir svårt att hinna pröva ut en medicin som fungerar för mig på en f.m?!

För övrigt har jag haft problem med halsbränna & illamående. Men får tab som hjälper tack och lov! Dom är mycket snälla mot mig här, känner mig trygg, kan lita på dom & de viktigaste av allt är att jag blir tagen på allvar! De är jag INTE bortskämd med!!

Nu är det dax för lite smärtis igen.
Hoppas på att jag får tillåtelse att ta hit min dator i morgon!

Håll tummarna! Kramis


Kommentarer
Postat av: litentanta

Ok, du vet ju om eländet med blogg, så här kommer några "nyare" tankar och reflektioner istället. Skönt, fast ändå absolut inte alls, att du får stanna över sjukan nu. Ketogan fungerar ju hyfsat och hoppas att din mage orkar med det bara, har ju märkt av de två sista i familjen att det är slitsamt. Kanske Nexium kan vara något som lindrar för dig också? (är så skadad av all tid på sjukan känner jag...)



Önskar bara att det var som förut, att det absolut handlade om att ta hand om, vårda, laga och låta läka innan diskussionen om att skicka hem patienterna ens startade.. För mycket besparingar och för lite personal, coh för "många" patienter för att det slimmade systemet ska orka med...



Ta hand om dig, lät som en hemsk upplevelse med ditt illamående men mitt i allt verkar du stå där, stark och levande, tänker på dig och en stor kram till dig!



2010-03-13 @ 12:07:35
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: mia & Zorro

Hej vännen!!1 klart att vi håller våra tummar ,,,,att du snart ska känna dig bättre o att allt rullar på åt rätt håll,,,kämpa på massa kramisar från oss mia o zorro

2010-03-13 @ 17:40:04
URL: http://zorros.zoomin.se
Postat av: Katta & Doriz

Stackare! H¨ller tummarna att du får en operation redan på måndag!

Sedn håller jag med Litentanta (en klok kvinna hon!)

Kram!

2010-03-13 @ 18:00:18
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0