Akuten, ont, inlagd...

Blir kvar här ett tag som de ser ut...

Igår när jag vaknade & skulle kissa fick jag en fruktansvärd smärta i båda ljumskarna!
De var precis att jag tog mig tillbaka till sängen! Men smärtan minskade inte, bet ihop, fick svårt att andas & spände varje muskel då det gjorde så ont!

Lisa rådade mig att åka in, kändes inte som att det fanns så många andra val. Var rädd att det skulle bli som sist, att bli hemskickad när inte tarmen satt fast...

Det gick förvånansvärt fort! Fick träffa läkaren ganska omgående. Dom tog flera prover & gjorde en datortomografi för att se vad som gjorde så ont?! Men då inget hittades så ville dom göra en MR NU! Så fick smärtis & dropp.

Lite förvånad över att dom lag in mig... Men dom tyckte de då jag hade så ont! När jag sen skulle dela rum med en dam fick ja första panikångest attacken redan när jag kom in i rummet.
Sa att detta kommer INTE att gå!
Blev ännu värre damens vän hälsade på. Som skrek med sin gälla röst för att hon skulle vakna.
Jag fick ont i huvudet & drog filten över huvudet! Jennifer som var där förstod mig som dom höll på.

Jag fick sen en till ångest attack innan jag flyttades till ett eget rum.




Idag har jag varit på 2st MR, dom fick inte det dom ville ha på den första, så fick göra om några bilder på e.m.

Under den första MR kräktes jag i ansiktet på mig själv.
Då dom inte hittade en påse & skulle BARA göra sista bilden. Jag låg på rygg, fastspänd vilket gjorde att jag fick spyan i ansiktet!
Inge kul!
Kräktes en gång till när jag kom till rummet.
Tror att de blev för mycket med all smärta & krystningarna jag skulle göra.

Tydligen fick dom i alla fall inte de bilder de önskat, så då gjorde dom ett ultraljud oxå. Så är slut efter allt ja gjort idag. Men som tur är får jag smärtis tills jag är nöjd. Så slipper ha ont. Nu funderar dom på om jag ska stanna tills jag ska OP...?

Hoppas jag får veta mera i morgon...


Kommentarer
Postat av: Renée

Men lilla vännen!!! Hoppas dom opererar dig NU! Åka fram och tillbaka är ju så påfrestande för dig. Jag håller tummarna (även om den ena gör ont) och tänker på dig!! Kramis!!!

2010-03-12 @ 12:54:48
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag hoppas verkligen och tror inte att det är något farligt! Hang in there, tänker på dig :)

2010-03-12 @ 13:25:35
URL: http://themis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0