En lördagskväll i juni på gården kan vara mycket underhållande...

men det tog inte slut där...

Jag ville inte sitta hemma & jag klättrar på väggarna efter 2 veckor hemma. Så ringde pappa, blev hämtad & skjutsat upp till gården. Där satt vi Trapperkojan runt elden. Vi åt westerngryta (så klart tillagad över elden) & vitlöksbröd. Jag Lisa, Pappa, Frida, Freja & en familj som är vänner intill oss.

Pappa & M satte upp stolpar med hjälp av grävmaskinen, till en "sjukhage" som behövdes renoveras. Ni skulle ha varit där, det var som ett gammalt gift par när dom skulle diskutera vart en stolpe skulle stå. Jag stod dubbelvikt av skratt! Filmade halva deras diskussion. Dom stod & viftade hej vilt åt det ena & andra hållet. Diskuterade högljutt, stegade fram & tillbaka. & hade så klart skilda meningar om vart just denna stolpe skulle stå. Båda vet ju bäst & är också mycket envisa båda två!

Här har dom haft en diskussion som varit ca 10 min lång, men när pappa sätter sig i grävaren så fortsätter den, då frågar M vart var det stolpen skulle vara? Pappa svarar, du stod ju där & sprätte som en tupp ett märke i marken! M, Jaha!...
Inte undra på att man skrattade under deras konversation!


Vågat... Men med pappa som sitter in grävar´n så behöver man inte vara orolig.


Efter ha frusit mer eller mindre under hala dagen så var det en perfekt avslutning på lördagskvällen.

Dom andra skulle sova kvar, men jag & hundarna åkte hem... Sova där får bli en annan gång.
Helt slut sen somande jag på soffan i vanlig ordning. Vaknade ca 5 på morgonen & släpade, haltande mig in till sängen & fortsatte min beauty sleep där...

Nu har Ruedee & hennes barn kommit så ska göra en kladdkaka, så vi får något att fika på.
Kramis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0