Stora dagen för bröllopet mellan Matti & Elin 20100612

Pappa skulle köra brudparet med häst & vagn, Jag & Felicia åkte med i vagnen & Lisa skulle rida före.

Många förberedelser & mycket som ska klaffa, pynta vagn, polera hästar & göra dom fina.
Så björkris & syrenen fästes på vagnen, vi satt på renskinn..


Hästarnas päls poleras & flätade svansar med blommor i.




Ombytt & klar i min westernklänning..






Nu bär färden av, det tar ca 1 tim dit.. Lisa rider framför oss.


Vi kom precis när dom ska svara ja till varandra. Allt gick bra på vägen dit, kunde inte ha gjort det på något annat sätt. Det blåste kraftigt ute, mindre stormbyar emellan åt.

Nu är dom äkta makar

Pappa körde brudparet Elin & Matti ner till festplatsen & jag satt med i vagnen.
Dom är så fina tillsammans, det bara lyser kärlek i ögonen.


Lisa visar vägen.. Eller snarare så att inte Prisse stannar med vagenen.


Efter vi lämnat av brudparet bar färden av hemåt igen, lämnade hästarna & åkte ner till festen.

Festen

Här är det tal under middagen & presenterna ska öppnas..




Tack för att jag fick vara med på eran stora dag!

Många lyckönskningar på vägen ni ska vandra tillsammans ♥


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh ni va så himla fina! Det var jättekul att ni kom dit och gjorde en sån fin åktur åt brudparet, jättefina bilder hade du tagit också! Hoppas vi ses snart igen!

2010-06-14 @ 13:29:14
Postat av: Madeleineslife

Tack! Detsamma. Kul att höra, hoppas Elin & Matti också var nöjda. Det är så underbart att se dom stråla av kärlek till varandra. Det var roligt att jag fick möjligheten att medverka på festen också.

Det gör vi säkert!

2010-06-14 @ 22:53:33
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Louise från Norrland

Hej! Jag har aldrig träffat dig eller något, men jag diggar din blogg! Och jag skulle kunna offra min högra hans för den fina klänningen du hade på det bröllopet! Hur har du fixat den? :)

2011-06-14 @ 23:30:58
Postat av: Madeleineslife

Hej Louise :)

Tack, kul att du gillar den :)

Är så stolt över den, älskar att dom tillfällen som ges att använda min western klänning. Den är uppsydd av en sömmerska jag känner...

Den är nu inlämnad för att justering. Så hoppas få tillbaka den snart.



Mvh Madeleine

2011-06-16 @ 10:34:29
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0