Har njutit av dagen till max!

Som jag sa tidigare så gick jag ut, njöt av solen & sommarvärmen.

Pysslade med pärlor, har fått en ny idé på vad jag kan designa. Men var för trött när jag kom på det så det är bara fortfarande i mitt huvud. Men lovar att visa det sen när jag har gjort det till verklighet..

Idag blev det mobilsmycken/assoccear till väskan & nyckelringar (smycke som man sätter på en nyckelknippa). Ska försöka få några bra bilder som jag kan lägga ut...
Men så här såg det ut under tiden jag höll på.


Tog en paus...


Satt å väntade på Lisa som jag berättade i mitt förra inlägg, men hon dök aldrig upp.. Så när det gått 5 tim & jag inte hört något sände jag ett sms. Fick inget svar så tänkte skicka att jag skulle ta en sväng ut med hundarna.  Men då ringer hon för att höra om jag vill följa med upp till gården & äta middag med dom.

Perfekt! Då kom hundarna ut & fick springa, jag fick umgås, middag & ännu mera sol...
Det var full fart där uppe med förberedelser inför morgon dagen då det ska vara studentmottagning där.

Lilla Nille, våran tjur har en lunginflammation, så i 7 dagar ska han ha pencilin (el hur det stavas?). Han är nu efter 6 dagar inte så speciellt road över detta.. Men måste man så måste man. Så farfar & pappa håller i medans Lisa sprutar.

Han springer iväg till sin fru & försöker ta skydd där...


Senare fångar pappa honom med lasson & han vet precis vad som komma skall...


Jag gick omkring & bara njöt av tillvaron medans de andra utförde olika sysslor..
Fölen dom växer så det knakar... & busar mest hela tiden med varandra...
Står dock på väldigt långt avstånd när jag fotar, utanför hagen & dom är en ca30 m in...


Hon har här fått syn på de andra hästarna i en annan hage, så hon gnäggar så sött till dom.


Trollan har hittat saltstenen & sett hur mamma gör..




och så var det bus på g igen... =0)



Sen fick Lisa ett ryck, vi åkte till platsen där vi var för 3 veckor sen & hade "djurparken". Hagarna som dom gjort stod fortfarande kvar & Lisa behöver nu virket så sagt & gjort åkte vi dit för att ta ner dom. Hundarna fick vara med oss & passade på att bada också.. Mmm vad deras mamma blev glad, när dom klev upp ur dyn! Så då fick dom bada igen längre bort där det var bättre & renare...

När vi kom tillbaka var vi väl värda en kopp te.. Även om jag mest varit sällskap åt Lisa, men var nog lika trött som henne i alla fall..

Nu måste jag vila min kropp så jag orkar med morgondagen..




Kommentarer
Postat av: Renée

Vad skönt att du verkar må mycket bättre nu än du gjorde innan... Att få vara ute i naturen och ha djur omkring sig gör ju mycket för hälsan. Man blir ju glad helt enkelt! Tur att du har så snälla vänner!

Ta hand om sig och ha det gött!

2010-06-11 @ 11:54:54
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Sandra

Nästa år får jag oxå en fölis :D Har ett Hbl på foder som jag har seminerat med en dressyr hingst :D

2010-06-13 @ 11:01:28
URL: http://deronia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0