Första tomaten!

Nu börjar dom mogna mina tomater =0)



Köpte dessa cocktail tomat plantor för ca 4-5 veckor sen. Tittar på dom varje dag, hoppas att dom ska mogna. Nu har en gul cocktail tomat gjort det. Så kul!
Att så lite som en mogen tomat kan få en att må så bra.

Dom andra är röda & jag väntar fortfarande på den första ska mogna. Har aldrig tidigare haft egna tomater, så det är extra spännande. Även om det inte blir mängder så är det kul att få ha egna & man kan plocka dom & stoppa dom direkt i munnen. Dom är ju dessutom så mycket godare!



Då jag inte har ett växthus så har jag satt dom i större krukor. Då kan jag ta in dom på nättrena när det är kallare.

Har du något som du odlar själv & kan äta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0