Dagen efter allt det roliga är inte lika roligt....

Det vart en lååång dag igår!

Hade inte räknat med det, men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag blev hämtad redan 10.15 av Lisa här hemma. Hon skulle inte hinna hämta mig senare, då man inte har en bil så blir det svårt & man får anpassa sig.

Det var en möhippa på fm, då hade jag tänkt att vila vidare, då jag inte fick så många timmar sömn. Det var ju student i fredags så var helt slut efter den. Satt uppe till 3 natten till lördag för att göra kortet till brudparet. Så det kändes som om jag hade festat hela natten!

Hade ont överallt, tunga ögon & det kändes som om jag hade grus i dom & jag mådde så där konstigt över lag som man kan göra dagen efter när man festat (vilket jag inte hade, men det är den känslan jag får i kroppen).

Men pappa behövde hjälp, så jag & Felicia hjälptes åt. Lisa red med halva gänget & då höll vi i femkampen. Tog ett par mikropauser emellanåt, men när dom hade åkt så var det hög tid att pynta vagnen. Sen 1 tim färd dit med häst & vagn & hem. Direkt ner till bröllopsfesten. Vi vart inte kvar allt för länge då min kropp sa ifrån!

Hem till gården packade ihop & 1 timme senare var jag hemma, hämtade mina hundar. Direkt i sängen & lag mig på spikmattan för över huvudtaget kunna slappna av & sen somna. Så somande vid 23.30 tiden. Hade hundarna med mig i sovrummet så dom inte skulle väcka mig lika tidigt. Sov i 12 timmar!

Hundarna är trötta också, det har varit en lång helg för dom också. Många timmar utomhus & mycket lek...

Sen har jag legat på soffan hela dagen. Sov 2 ½ timme nu på kvällen igen. Det är obeskrivligt hur det känns efter dessa dagar i min kropp. Det kostar på mycket!

Känns som om jag inte har sovit speciellt mycket trotts allt & ska gå å lägga mig nu igen. För på tisdag måste jag orka med hela dagen på smärtrehabiliteringen.

Vad har ni haft för er i helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0