Bygget av vårat Trapper House!

Denna dag sa kroppen ifrån mer..

Jag hade sååå svårt att komma upp, men klockan blev åter igen mycket innan jag låg i sängen igår. Så den hade helt enkelt inte fått tillräckligt med vila & sömn. Efter jag klivit upp, lagt mig på soffan, tittade lite frididrotten så hade jag somnat om igen. Så vid 15.30 vakande jag till liv igen.

Men då ville jag komma ut så tog mig upp till gården igen. Sär byggs de för fullt! Pappa & Bobo bygger om Trapperkojan, så nu är det längre ingen koja utan ett Trapper House =0)

Här repareras taken & färdig ställs. "Tipi duken" ska bort & det ska bli vägg, veranda & tak...



Alla bidrar med det man kan, här oljar Frida in taket.



Här börjar den nya väggen ta form...



Lisa barkar dom blivande stolparna... Bazze är mitt i som vanligt..



Baksidan, taket har färdigställts..



Belönade oss med mjukglass igår kväll. En super nöjd Freja för sin glass!



Det vart lite jobb till sen när vi kom hem, början till verandan & dörren.



Det börjar bli riktigt fint!



Pappa nöjd, provsitter  först på verandan!



Felicia tror att hon är en hund, har snott Beylis anka...



Beylis försök att ta tillbaka den... ;0)



Nu är även dörren på sin plats, det saknas ett handtag..
Sen är det i stort sätt klart, lite styling sen...



Det ska bli en insida på dörren oxå..



Ja nu vet ni vad jag pratar om hela tiden.. Jag har som igår städat upp efter byggarbetarna, eldat upp det som ska bort etc...

Men nu sprängs mitt huvud snart av huvudvärken & spänningarna jag har i nacken. Så spikmattan nästa innan jag somnar in.. För tabletterna jag tagit x-tra hjälper inte nu =0(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0