1 pärm & 4 mappar belv resultatet.

Nu känns det som jag mer koll på mitt liv.. eller?

Jag har under dagen sorterat mina papper gällande sjukskrivningen, allt i från FK, AF, läkarbesök, rehabiliteringar & beslut. Så nu sitter hela mitt liv sen juni 2006 i en pärm & 4 mappar. Helt sjukt vad mycket det är!! Men det är mycket skönt att ha allt samlat på ett ställe. Det har varit samlat förut oxå, men på flera ställen ;)


5st olika mappar med olika materiel gällande EDS & sjukvården.


Min nya EDS, sjukvårds pärm.

Ja började sätta in i en pärm tidigare, men det har ju tillkommit en hel del sen dess. Måste ha ordning på allt nu tills på tis då jag har ett möte på AF. För min handläggare vill ha allt materiel som jag berättade tidigare sen 2006. Så man kan ju säga att det är en hel del att hålla reda på. Fick dessutom hjälp med att kolla igenom min "EDS historia" som jag bloggade förut. Tänkte att jag lägger ut den förnyade, finslipade modellen. Tänkte ge den till henne, för att hon ska kunna blida sig en bild utav hur det sett ut, vilka problem jag har. Det vara lättare att utgå i från den.

Det är en lättnad nu när allt är gjort. Även om jag inte hade behövt de nu tills på tis, så var det något som skulle göras i alla fall. Ni vet sådant som står på göra listan.

Så nu känner jag mig väl förberedd inför mötet. Det var en blankett på 3 blad jag skulle fylla i tills dess. Med helt orimliga frågor som jag inte kan svara på. För att jag inte befinner mig i en situation att börja jobba. Så man kan väl säga att jag har trotsat det nu. Men jag kan ju inte släta över sanningen. Som beskriver en sak på pappret & en annan när hon frågar mig tex. Hoppas att ni förstår vad jag menar..?

Nu tänker jag se till att dom verkligen förstår vad jag menar & tänker inte säga saker bara för att vara duktig. Har gjort som dom har sagt & följt deras önskemål nu i 3 ½ år. På den vägen har jag blivit sämre, så om jag inte kunde jobba då hur ska jag då kunna jobba nu?!

Tack Laila för hjälpen ♥


Kommentarer
Postat av: litentanta

Oj vad du har kämpat! Jag har en del i ordning, mina "ajajaj-ont papper" men inget om nåt av de andra problemen... Blir bara deppig när jag går igenom alla papper, tänk, man har hållit på i snart 10 år, helt otroligt vad skör man är som människa..



Jag är ju helt övertygad om att jag själv står som ansvarig för mina diagnoser, jag har misshandlat min kropp å det grövsta i alla år, och fortsätter.... för viljan är starkare än... förutsättningarna, på nåt vis.



Hamnar ju i nån samlad utredning nu ivf, såna papper finns inte från nutid, bara från min trasiga nacke, och deppen som kom rusande när jag inte kunde jobba längre. Hoppas att jag inte får nån osmidig läkare bara, det är ju en grymt utsatt situation när de ska kolla upp allt och jag skäms ju över allt jag gjort, och inte gjort. Men, nångång ska man kanske börja ta hand om sig, blir så förbannad när jag läser om er med EDS dock. Varför finns ingen vettigt plan för hur man ska bli behandlad med denna sjukdom? Den är väl "godkänd" eller hur? Fast, man ser ju hur illa fibro-patienter far inom vården också, underligt att det ska få förekomma denna behandling av sjuka människor...



Är så tom i bollen just nu att jag nog ska vara tyst dock, trött?! Jooo, en hel del :-)



Hoppas du får en bra måndag, och hela veckan, så ska jag bara lämna mina nycklar till gamla lägenheten i morrn och jag är äntligen fri den! Då blir allt bra igen, ja, nästan ivf!



Kramen!

2010-02-01 @ 02:32:32
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Katta & Doriz

Försökte kommentera förra inlägget, men det gick inte av någon anledning. Vilken underbar bild på dig och hundarna!



Bra att du har ordning på papprena. En pärm är inte alls dumt att ha. Så har jag det med. Sen fick jag en svart inbunden anteckningsbok av min läkare. Där skriver jag in varje läkarbesök, kort vad som gjorts och vilka medicineringar som äöndrats etc. På det sättet har jag koll på när vad gjordes.

2010-02-01 @ 09:18:06
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0