Snö=Släde

Detta vart åter en lång dag,

har så ont överallt, så det är lättare att tala om vart jag inte har ont än vart... Det var inte meningen att jag skulle ta det lugnt hemma, men åter igen när jag inte har bil så får man anpassa sig efter vad andra har möjlighet till. Klagar inte, är glad för att jag får hjälp! Men det som är svårt, är det att det inte alltid är det bästa för min kropp, för jag får inte den vila som jag behöver.

Men skulle inte vilja vara utan denna dag! Vart hämtad på f m av Lisa, hade inte klivit upp ur sängen när hon ringde, men det var bara att hoppa upp... Efter 20 min var jag redan i stallet, tog med mig frukost. När jag ätit den & druckit en kopp kaffe, en pratstund på det var jag redo att börja dagen. Gjorde inte mycket, fyllde vatten i hinkarna = att stå, hålla i en slag, gå från box till box till spilta.

Efter det vart det en kopp kaffe till & ett äpple. Kände att jag ville gör något med Tempus, men det vart att vi tog in körhästarna i stället, selade på dom & tog en tur i släden. Pappa körde Diana, ja & Lisa turades om att köra Prisse. Bazze & Nellie var med så klart men dom fick springa brevid. Det är sövande för mig att åka i släden! SÅ MYSIGT!

Tror inte folk kan förstå vad dom har missat, så har ni inte prövat så gör det! Att rekommendera verkligen!

Vi var väl ute 1 timme kanske sammanlagt. Bazze & Nellie hade fått ordentlig motion. Det var ½ poängen, men jag slapp gå ;) Sen när vi kom tillbaka fick jag bråttom, eftersom jag skulle fira lillasyster idag som sagt..

Så det var bara hem & vända, Jennifer passade hundarna, tack för det ♥

När jag skulle lämna dom, så sprang dom från bilen, upp till huset, hon hann bara öppna så for dom in! L vart överlycklig, sina kompisar.... Lite konstigt att ja lämna dom & åkte tyckte han...

När jag hämtade dom vart det en kopp te innan jag gick hem.

Så måste lägga mig på spikmattan nu så ja åtminstone får lite cirkulation på blodet i musklerna.. Knäna ömmar, & värker men det vet ja inte riktigt vad jag ska göra åt, mer än att vila dom?

Har någon ett bra förslag?

Har egentligen inte gjort så fysiska ansträngningar idag, men varit upp på bena vilket är fullt tillräckligt!

Nu blir det sängen nästa, inga planer i morgon förutom att ta det LUGNT & VILA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0