Promenad, vackert, fumlig...

Kom precis in från en promenad..

Blev ingen bandy idag, lika bra det. L hade oxå feber så Jennifer var oxå hemma.

Febern har gått ner som för väl är. Jag har bara lite huvudvärk idag, känner att den finns där men inte värre än så. Så bara jag tar det lugnt så går det bra. Hade stort behov av frisk luft kände jag, efter gårdagen. Tänkte att jag tar en lugn promenad, men redan efter en bit så kände jag av i båda höfterna. Vilket inte blev bättre så klart, så sista biten vart en pina, när det är båda så kan man inte heller avlasta det ena. Fick ta micropauser, men vad hjälper det... Det är bara att maka sig hemåt. Upptäckte även ett hårstrå som satt 1 cm in i foten oxå, mycket ont gjorde det...

Men jag fick förutom det en skön promenad med hundarna.. Det var så det knarrade i snön när man gick. Det hade kommit nästan 1 dm till puder snö, men dom hade plogat på vägarna, så vi höll oss till dom så gott vi kunde. Mycket skönt ute & otroligt vackert!
 
När jag bara ska korsa lekparken hem & man nästan kan se hustaket så är jag tvungen att kliva över en mindre snövall. Sen ska vi gå igenom snön på den upptrampade stigen genom parken ca 150 m. Men det är bara det att Madeleine snor in sig i Bazze´s koppel runt foten, innan hon märker det så är de försent. Jag faller handlöst framåt ner i snön, tar emot mig med ena armbågen. Som tur var det inte allt för hårt fall. Men det räcker. Fumlig man blir när man har ont...

Stackars Bazze då.. :( Men han klara sig bra, han stod kvar på alla fyra benen.

Sen vinglade jag vidare hem, man blir lixom helt le lös i benen & tappar kontrollen när det värker i höfterna. Nu sitter jag inne i alla fall.. Vi var ute i 45 min. Ska göra mig lite gröt  & sen ta en dusch, mer än väl behövligt! Kanske kan få lite cirkulation i musklerna oxå då ;)

Vad har ni haft för er denna sön?


Tagen förra vintern i nov, shit vad fort det går! Vad Prinsessan Nellie var liten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0