Nyår 2009 till 2010

TACK Anna & Erik för igår ♥

Jag hade inget planerat inför igår, så på eftermiddagen såg det ut som om jag skulle sitta hemma själv. Men efter jag pratat med min kusin fick jag en sms, inbjudan till deras hem. Det stod så fint, "gillar du skagen, fläskfilé & ost å kex, en alkoholfri kväll men med mycket kärlek så får du komma". Något i den stilen. Tyckte det var så fint skrivet & det lät som en toppen bra kväll för mig & hundarna. Så jag nappade..

Efter jag hade fått det erbjudandet så fick jag även 2 till, så det löser sig alltid på något sätt...

Blev bjuden på 3 rätters middag. Massa godis, läsk, ost & kex. Vi hade mycket trevligt hela kvällen! Barnen somnade innan 12 slaget, men dom är så små än så det blir lite svårt att vara vaken så sent. Men det var vi i alla fall. Stod hur bra som helst, skyddat, raketer i från alla håll på himlen, man såg jättebra!

Hundarna, det var precis som om dom inte brydde sig överhuvudtaget! Dom rörde en inte en fena, trots att det smällde överallt! Mycket skönt! Men jag har aldrig gjort någon grej av det där med raketer, tittar inte ens på dom. Sen är dom så klart trygga med mig oxå.

Men lider med djuren under denna helg på året! För det är långt ifrån att andra djur är som mina. Men här i alla fall har det hållit sig till en dag, vilket det inte har varit tidigare då det har smälts under en vecka! SÅ det är alltid något i alla fall.

Var hemma ca 01.30, då hade jag bestämt att jag skulle titta in hos Laila. Vart bjuden på en Irish coffe. Hur länge sen som helst jag drack det, gott var det. 
TACK Laila ♥
Vart en mysig avslutning & en början på nya året :)

 


Kommentarer
Postat av: Allt om EDS

Vem hade inte nappat på en sån mysig inbjudan?! Det lät jättetrevligt :)

2010-01-02 @ 06:50:50
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: Renée

Min hund har heller aldrig brytt sig men nu är han gammal och har börjat höra väldigt dåligt. Detta har gjort honom osäker på smällarna. Tror han hör dom på ett annat sätt numera...



Tänkte på det här med F-K och så... Vad har din läkare skrivit i ditt läkarintyg då??? I mitt stog det att jag aldrig skulle kunna jobba mer, att jag inte klarade av städ och sånt mer plus att jag inte kunde gå. Jag behövde inte ens gå på ett möte! Så mycket är hur läkaren skriver i läkarintyget. Skriver han bara att du har EDS och inget annat så tror F-K att du fortfarande kan jobba. Jag pratade med en som jobbar på F-K och hon sa att dom går nästan enbart på vad läkaren skriver i intygen. Står det inte att personen är så dålig så den inte kan jobba så tror dom att man kan det. Detta kanske inte stämmer i alla fall men i många fall tror jag att det gör det. Jag hoppas att du får den hjälp du behöver. Men säg till dom på F-K om du känner att du inte klarar av att jobba. Bara protestera! Jag skickar en hel hög med kramar!!!

2010-01-02 @ 10:44:35
URL: http://www.rej74.spaces.live.com
Postat av: Elin

Sv: hihi, tack :D hihi..

Jag börjar den 11:e och jaa vi kan sätta oss någon dag. Tror de är lättare att du hittar någon blogg som har liknande som du vill ha så kommer du hit så fixar vi på min dator med bilder och allt :D Lägg bilder på ett USB minne så fixar vi de på en dag :D

PUSS <3<3

2010-01-02 @ 12:35:28
URL: http://eelinslife.blogg.se/
Postat av: litentanta

Vilken härlig nyårsafton du fick! Här hemma blev det en mer eller mindre akut omlokalisering, var ju uppe hos särbot i Lappmarken men eftersom att min morsa blev sjuk så åkte vi ifrån istiden där uppe och smet hem. Det mest "nyåriga" var nog när vi överraskade henne på kardiologen med lite smörgåstårta, frukt och en flaska alkoholfritt bubbel för här hemma hade jag en hängig gubbe och datorn som mesta aktivitet ;-)



Nå ja, ett nytt år blev det ju hursomhelst, ja, vi missade tom 12-slaget eftersom vi segat ihop oss i soffan framför en ganska korkad komedi, helt plötsligt smällde det bara överallt och jaha, nu är det nyår, åsså tittade vi vidare ;-)



Stor nyårskram tillbakas!

2010-01-02 @ 13:13:13
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0