Minst sagt en djungel!

Hmm.. vart ska jag börja... Jag har haft feber idag oxå. Så det är bara vila som gäller.

Skulle ha varit på AF idag som sagt, men ringde återbud. Eller fick inte tag på människan, så skickade ett mail istället, fick svar väldigt fort. Förvånad, ja! Men det är kul när man blir glatt överraskad.

Så som idag när jag har legat i feber, är jag skylldig att anmäla mig till FK. Fast jag inte har någon praktik. Vet inte vad det har för betydelse? Om jag anses sjuk & ska få pengar i från annat fack?

Men hur drar dom gränsen? Jag låg i feber fredag, lördag & idag måndag. Men som tidigare när jag ligger, fast med värk eller migrän. Är det samma sak då?!

Ja, jag blir då aldrig klok på detta! Alla regler hit & dit & olika skyldigheter man har. Det är ju omöjligt att hålla reda på allt! Har fått en tid nu till AF i feb. Men då har det ju gått 1 månad av dom 3 man har?... Hur tänker dom att detta ska fungera? Vad händer mig efter de 3 månader, ja kommer ju inte ens ha hunnit ut i en praktik. Om jag har förstått de hela rätt, har man möjlighet efter 89 dagar som ej sjukskriven att bli det igen. Ska inte vara lätt, men möjligheten finns. Annars kommer min ersättning sjunka drastiskt. Då vet ja inte vad jag tar mig till?.. Men en dag i taget, som sagt...

Dom kan ju inte utsätta mig för något min kropp inte klarar av! För ja vill ju inte bli försämrad. Men risken finns, för allt man blir utsatt för.

Är det någon mer än jag som läser min blogg som oxå har blivit ut försäkrad?

Är det något som jag har förstått är det att jag ska ha ett papper utav AF påskrivet att jag nu ingår i arbetslivsintroduktion programmet till FK. Inte att dom kan sköta det mellan dom. Nej då blandar man in mig emellan som ska hämta pappret på AF & lämna in hos FK. Det är väl onödigt tycker ja. Men varför göra det lättare för sig?

Måste kolla upp min ersättning, för FK har inte betalat ut för en hel månad. Here we go again! Så det fattas en hel del.... Tröttsamt.



 

Kommentarer
Postat av: litentanta

Ska till min kontakt på fk på onsdag, har väl insett att det inte kommer att fungera på mitt jobb men vill inte ge upp riktigt än trots allt.. Hoppas att jag får veta lite mer då ivf, går ju inte med i akassan förräns jag VET att jag kommer att ha någon konkret nytta av den, fortfarande sur för de där 1,5 åren/året jag bara betalade och betalade trots att jag redan fallit ur systemet.... Det är ju dyrt att betala över 500 spänn och då vill jag vara säker på att det kommer att hjälpa till



2010-01-26 @ 01:09:50
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0