Ett äventyr, men turen på min sida ;)

Hej mina bloggläsare, idag har det varit FULLT ÖS från början till slut!

Som sagt var det en mycket tidig morgon för Madeleine... Klockan ringde 07.00, men snoozade en kvart... Det vart som tur lugn start på morgonen. Även djuren tyckte det var tidigt & vakanade inte riktigt förns när vi skulle gå..


Gick för att möta Jennifer som skulle plocka upp mig efter vägen. Hundarna fick vara hemma hos Åsa medans. Det skulle bli så lång tid för dom i bilen, & jag orkade inte riktigt ha med dom på stan idag.. Så bästa för oss alla var att dom var där..

Det var så vackert ute, alldeles tyst, det jag hörde var en hackspätt som satt i något träd, men kunde inte se den. Synd att de var sån dimma bara... Men kunde få några bra bilder ändå.







Att lämna L på dagis för första gången var inga problem alls, han kilade iväg in till de andra barnen. Vi kunde fortsätta in till staden för att handla. Konstig dag, inga hundar eller barn som avbryter en hela tiden & man går i egen takt i lugn & ro. Som sagt vi tog god tid på oss...

Efter vi handlat klart var det dax för lite kaffe, då var klockan 10.30. Kände att det behövdes om ja skulle orka resten av timmarna & hålla mig vaken. Vi har ju som sagt inga problem att prata någon utav oss, så det är nog aldrig tyst en minut ;) Tiden rann iväg...

När vi tog oss lilla promenaden ner på stan, så passerade vi förbi skomakaren Jag nämnde tidigare att min dragkedja gick söder på min vinterstövel. Katastrof!

Men Jennifer sa att han skulle vara duktig, så varför inte pröva... Han frågade hur fort jag ville ha den, jag så fort som möjligt.. :S
Inga problem! Ge mig någon timme. Perfekt! Då tar vi den vägen tillbaka & hämtar den :D

Så lämnade in den klockan 11.30 hämtade den kl 13.30. Rekord fart! Den var klar oxå när jag kom :D De är en sak som man lätt skjuter på, men den gick sönder helt i torsdags & idag är den lagad :D

När vi var på stan så prövade jag den dressen med en jacka & termos som jag (eller egentligen min syster hittade när vi julhandlade). Ja önskade mig presentkort på den butiken, vilket jag fick. Men det räcker inte riktigt, så ska försöka ragga ihop lite pengar, kanske någon som vill sponsra mig tänkte jag. Så nu har jag hängt undan den 1 v, eftersom det var sista utav den storleken.

När vi går där så snubblar jag över en concealer, som var helt NY, inte bruten förpackning, TACK! :D

Så detta kändes som en väldigt bra dag, gick åt rätt riktning.. ;)

Vi kunde hämta upp L på dagis & sen vidare hem till mig & hämta upp mina hundar. Innan dom åkte hem till sig vart det en snabbfika...



L vet vart jag bor, går med bestämda steg in, pekar på katterna, gossar med dom, går in i köket till skafferiet, -ka ka (kaka) & pekar. Inte dum han heller, 19 månader.

Sen var jag super hungrig!
Nudlar & en knäckemacka var det jag orkade med att laga, men mådde illa efter jag ätit 2/3 av det, ingen hit! Men jag höll mig mätt ett tag ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0