Borta match, veckans utflykt.

Som sagt så var det borta match idag med bandy laget..

Vi startade vid 9.30 från mig, var framme 45 min innan samlingen, så god tid hade vi kan man minst sagt säga.. Det var blåsigt ute denna dag, men det är bara att klä sig därefter & vi var klädda bra. Jag frös något om tårna i slutet av 1:a halvlek, men det försvann sen, SÅ SKÖNT! För det finns inget värre än att frysa.

Det är kul att se L, han blir SÅ GLAD när han ser en bandyspelare, lyser upp i hela ansiktet, blir helt lyrisk & ger i från sig ett glädje tjut :D Bandyklubban släpper han inte 2 sek, sover med den, äter med den, spelar när han även sitter i vagnen. Ja då kanske ni kan tänka er...

De laget dom mötte idag var samma som förra helgen & då förlorade dom med 6-11. Men idag var det en helt annan match! Vi gjorde första målet 0-1 till oss, innan halvtid så stod det 1-1. Så bara den skillnaden från förra matchen går ju inte att jämföra!

Vi hade flyt, jag & Jennifer fick tillgång till ett eget omklädningsrum, så före, halvtid & efter kunde vi värma oss, även hundarna. Ja för dom var ju med så klart!

Och som jag berättade tidigare så hade vi ordentligt med matsäck med oss, det kunde vi glädjas åt nu, mätta var vi hela tiden & kunde dricka kaffe & oboy i termos mugg under matchen, på så sätt hålla upp värmen. Alla knep är bra utom dom dåliga... ;)

Innan vi hann komma ut så hade det hunnit blivit 2-2, sen reducerade dom till 4-2, vilket det stod ganska länge in i 2:a halvlek. Innan vi reducerade till 4-4, då hade Ronnie tagit en straff oxå! GRATTIS! Dom stor spelade idag, riktigt kul att titta på & jämt var det som ni förstår. När det var 1 minut kvar av förlängningen så reducerade motståndarna till 5-4 & det var så matchen slutade. Olyckligt, men så är det. Skönt ändå för självförtroendet att det går att slå några som man förlorat så stort med.

Vi hade med oss kladdkaka åt grabbarna som dom fick efter.


Grädde fick dom till, de såg ut som dom var nöjda med kakan.

( det var pyssel att få till texten & ringen! Men allt går...)


När jag satte mig i bilen så kom värken & tröttheten, när jag sen klev innanför dörren, lag mig på soffan tog det inte lång tid innan jag sov. Sov 3 timmar, vaknade upp igen klockan 20.15. Då är man trött,, sen har jag legat kvar på soffan, slappat. Nu blir det lugnt i veckan, så inte kroppen säger upp sig helt. Det är ju så gör man något = vila sen. Men man kan ju inte heller bara sitta hemma.

Tack Jennifer & F!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0