Började igår kväll..

Igår kväll så kände jag en tendens till halsbränna men tänkte att det var nog inget... Men idag har jag haft det hela dagen! Har även haft sura uppstötningar. Tog Movicol (löses i vatten) igår kväll, har ätit min yogurt i morse, ätit hela dagen, tog movicol ikväll oxå. Men tror ni att det hjälper? Svar NEJ!

Nu kom jag på att jag fick tips utav Reneé (tror jag att det var om jag inte mins fel :S) Att Omeprazol Arrow ska vara mycket bra, det har de varit oxå, så tog en kapsel nu. Så håller tummarna att det går över!

För det är jobbigt att dras med de, det vet ni som har gjort det. Man blir påmind om det där sura i magen hela tiden & brännande i halsen!...

Är det någon som har en teori hur det hänger ihop med EDS?
Är det våran känsliga mage?
Ska man undvika att äta något?

Tacksam för tips & råd ♥

Har ju haft det nu i ett antal år tillbaka, dom värre problemen började med magen 2004. Men dom hittar ju inga fel som med allt annat. Men de är ju något som hänger ihop med EDS:en...


Kommentarer
Postat av: litentanta

Om EDS kan jag inget, men halsbränna, det är mer min melodi ;-) Omeprazol, ett säkert kort men ta det i nån form av kur, alltså några dagar i stöten, då fungerar det ju bäst eftersom att det inte är något som kliver in direkt som annat...



O angående kyskhetsbältet o string o det, hehe, här har du en tanta som fortfarande går omkring och skaver rumpan i string, jag började i ungdomen och har liksom inte hittat några andra modeller som är lika "svala".. Förutom de där härliga som man ju har när man är inlagd på sjukan :-P Men då kan man ju inte kränga på sig jeans ovanpå direkt ;-)



Kramen baka o jo, jag borde sova nu...hmm

2010-01-18 @ 01:27:16
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: sussi

De inte smärtstillande som har pajja din mage? Jag äter med omapzol eftersom magen min ger upp direkt jag äter smärtstillande. Be att få de på recept så går de under högkostnads skydd :)

2010-01-18 @ 08:35:46
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: sussi

Hur har de förresten gått med Fkassan och hela baletten för dig?

2010-01-18 @ 08:41:52
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Allt om EDS

Jag har hört fler med EDS som har problem med sur mage, och eftersom magens slemhinnor är uppbyggda av bindväv så kan dina symtom visst ha med EDS att göra. Dom generella råd man brukar ge mot halsbränna eller sura uppstötningar är att man ska äta små måltider regelbundet, tugga noga och inte stressa vid måltiderna. Sen kan kryddig eller väldigt fet mat förvärra problemen. Men jag tror det är individuellt. Ett tips är att du under en tid antecknar vad du äter (plus mängd, tid osv) samtidigt som du noterar ifall du har symtom eller inte. På så sätt kan du snart upptäcka gemensamma nämnare vid dina "attacker" och kanske också hitta ett sätt att förebygga, eller i varje fall lindra dem. Hoppas det löser sig!

2010-01-18 @ 08:46:30
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: EDS mamman

Har oxå halsbränna ibland, men inte så att det är ett problem för mig. Hoppas det går över snart. När jag var gravid däremot, då hade jag rejält med halsbränna, så jag åt rennie som godis.... tills jag fick veta att om man äter för mkt av det så förvärras halsbrännan. Omeprasol är mycket bättre.



Du undrade vad jag fått mot migränen? Eftersom migrän tabletter som diklofenak osv inte har gett så stor effekt så skrev han ut Paraflex som är muskelavslappnande. För det är troligtvis spänningshuvudvärk som jag har som går över till migränanfall. Det kommer från nacken och jag är ofta väldigt spänd i nacken och käkarna. Men paraflexen hjälper faktiskt mycket bättre än det andra. Men ofta släpper det inte förrän jag fått ta den andra dosen.



Läste lite på EDS forumet och jag såg att fler fått paraflex mot muskelspänningar. Så be din läkare att få testa det istället.



Kramar P

2010-01-18 @ 11:28:19
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: mathilda

Jag har också halsbränna och även magkatarr, det är så drygt! Har haft det så länge jag kan minnas. Hoppas det är bättre nu! kram //mathilda

2010-01-19 @ 12:50:31
URL: http://thildasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0