Bandy, bandy & god mat!

Denna dag har varit lååång men rolig!

I dag var det dax för bandy igen :D Så då bär det in mot staden, var klar i tid Jennifer hade sagt att hon skulle hämta mig mellan 12 & 12.30 så istället för att stå inne fullt påklädd eller stå på trappan började jag gå mot hennes håll. Lagom när Nellie & Bazze gjort sina behov mötte jag henne.

L hade fått en egen bandyklubba till denna dag, som han har längtat! Senaste 2 matcherna har han lånat sin pappa´s men när vi ska gå hem & han får lämna den så blir han SÅ ARG! Nu har han en egen, den vill han inte släppa kan jag LOVA! SÅÅÅ SÖT! Den springer han omkring med & en boll 1 ½ år gammal. Ska ta en bild så ni får se...

Det var perfekt bandyväder idag.. Hade hoppats på solen som var igår. Men men man kan inte få allt... Det rasade iväg med mål bara en bit in i 1:a halvlek.. 0-4 stod det efter 19 min, då tände min bror till (Jonas) åkte hela vägen & stänkte in ett mål så det reducerades till 1-4. sen hann det bli 1-5, 1-6 då tog dom time out. Väl behövligt! Det hann bli en straff oxå, Erik räddade men det blev mål på returen.

Dom reducerade till 2-6 men efter 1:a halvlek så låg dom under med hela 2-8. Inge bra inför andra, blir mycket att jag i kapp!

Dom jagade ikapp så det stod 6-9 men sen så ramlade det in 2 mål till, ett på straff lika som förra. Matchen slutade 6-11. Synd när Erik är GRYM i mål, i topp form & inte får hjälp ifrån laget..! & att dom spelade dåligt i första inget snack, men det är synd att dom tänder till så sent, för det blir så jobbigt att jaga. Jonas gjorde 2 mål. Ni är gryma Jonas & Erik!!

Brukar inte klaga på domarna, men denna match var det bedrövligt!! Har inte sett så dåliga domare på evigheter! Det tog mycket lång tid innan dom blåste tveka in i det sista. Dom dömde som kratter!! Jag tråkigt är det när dom förstör...

Efter skjutsade J mig till gården, åt middag hos farmor & farfar. Stek, potatis, kokta grönsaker, brunsås & lingonsylt. MYCKET gott!

Så var inte hemma förns 19! Så har sjukt ont överallt!!! Lättare att tala om där jag inte har ont... Har lindat höger armen för har molande värk i den. Halkade omkull oxå på bandyn, tyckte inte det var någon fara, men kände senare att jag sträckte något i ryggen.. Man är ju inte som barnen längre. Blir vila i morgon, har legat på soffan nu hela kvällen oxå..

Frisk luft fick vi idag om något i alla fall :D Träffat massa trevliga människor...



Kommentarer
Postat av: Renée

Sist jag ramlade omkull fick jag åka till naprapaten å knäcka tillbaka mig! Tur att jag inte har halkat än, peppar, peppar... Hoppas du inte blev alldeles bruten! KRAM

2010-01-11 @ 09:30:19
URL: http://www.rej74.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0