Vad ska jag säga?





                                 Uppgiven, tårar & matt..

Så känner jag mig nu & idag, depp dag! Mina räkningar skulle ha varit betalda men tack vare FK & A-kassan dåliga info så har jag inte fått tillräckligt. Man ska ta reda på allt själv, men man vet inte ens vad man ska ta reda på.. Frågar man så får man olika svar, beroende på vem jag pratar med.

Just nu känns det som jag ger upp, vet inte ens varför jag kämpar längre?!

Detta tar knäcken på mig. Är helt beroende utav andra, vilket jag avskyr! Har kämpat hela mitt liv för att göra rätt för mig & nu ser andra till att jag inte kan det. Dom styr hela mitt liv & jag ska bara göra allt dom säger. Man har ingeting att säga till om. Dom skiter i att mina pengar inte kommer i tid. Det är inte deras bekymmer så klart.

Det har INTE varit en månad de senaste 3 ½ åren jag har kunnat slappna av! Eftersom jag endast har varit sjukskriven 1-2 månader i taget. Så när ska det vända?!...
Kunde skulle jag börja jobba ikväll. Vill inte leva så här längre. Inte nog att man har en ärftlig sjukdom som inte går att bota. Sen ska man inte få hjälp så att man klarar sig.

Hur ska jag orka ta tag i det dom vill & ha energi över till att tänka på att ens arbetsträna?! Som jag ändå inte kan då jag inte har den fysiken eller orken.

Det är ju bara en fråga tills den dagen då man ligger på psyket! Jag har alltid tagit hjälp, den jag behöver & när jag behöver. Vilket har räddat mig. Jag har alltid varit en person som ser det positiva i allt & försöker lära mig något utav det. Men idag vet jag inte...?

Tog mig ut på en promenad för att få tänka, men det är svårt. Tårarna bara fortsätter. Tror jag går & lägger mig & hoppas jag vaknar i morgon & det finns en lösning. Drömma kan man ju.




Kommentarer
Postat av: Louice

Jag vill tacka dig en bra blogg.. Jag är själv under utredning ang EDS och mitt i all förvirring så känns det såå skönt att veta att man inte är ensam.. Tack för att du vågar berätta hur det faktiskt är!

2010-02-02 @ 10:28:01
Postat av: Katta & Doriz

Du klarar detta med. Men jobbigt är det.

Tyvärr måste du nog vända dig till socialen. Det tar emot, jag vet. Men det är för sånt här de finns. Vissa saker ska man veta när man söker hjälp: lånade pengar räknar de som inkomst. Har du gått ewn månad och inte betalat räkningarna får du ingen hjälp till de räkningarna, för då räknar soc med att du klarade den månaden. Så därför ska man inte dra ut på att söka hjälp! Det blir bara värre och värre med alla påminnelseavgifter och till slut inkassoavgifter.

Lånar du pengar, så låna kontanter!

Hoppas det löser sig för dig snart.

Kram!

2010-02-02 @ 14:58:54
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Allt om EDS

Usch och fy! Ingen ska behöva ha det så där. Blir så ledsen och arg för din skull. Jag önskar jag visste något sätt att hjälpa dig på. Håller mina tummar för att det snart löser sig! Kram

2010-02-02 @ 21:25:10
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: Madeleineslife

Tack Louice för din fina kommentar! Blir glad av att höra att du gillar den.



Jag har precis varit i samma situation som du är i nu. Det var bla därför jag startade bloggen efter sen. För det hjälpte mig att orka. Du får gärna ställa frågor om du har, så ska jag svara så gott jag kan.



Mvh Madeleineslife

2010-02-03 @ 01:15:10
URL: http://madeleineslife.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hoppas de känns bättre idag. du är en KÄMPE du kommer att klar dig. Hoppas de löser sig med räkningarna har du de du kan ringa till och begära uppskov? Kram

2010-02-03 @ 20:38:49
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0