Tänk att en liten fikastund kan bli så underhållande...

Dagen började med att jag hör ett krasch. Men är på tok för trött och har för ont att ens tänka taken på att kliva upp, sen är det ju redan trasigt så vad ska jag kunna göra åt saken tänkte jag.


Roligt! Nej inte mycket, så såg det ut efter Jane´s framfart...
Men det blev bättre, så hela dagen fortsatte inte så.

Det har varit en underhållande fikastund idag..

Med Jennifer & L, full fart hela tiden. Det händer saker varje sekund & man vet inte vad som händer här näst?! Nellie & L pockar på varandras uppmärksamhet hela tiden. Dom talar sitt egna språk som bara dom kan förstå. Han skiner upp i hela ansiktet när han får se sina kompisar Bazze & Nellie. Hon smiter ut genom dörren vidare ut genom grinden på trappen för att möta L som sitter i sin pulka & ge honom blöta pussar i ansiktet och han bara skrattar. Sen när hon ändå är lös så drar hon en repa ut på vägen, så Jennifer får springa efter henne. När alla är inne efter mycket om och men får han se Jane då skiner han upp för andra gången. Ka säger han & tittar på mig medans han pekar på katten.

Det första L gör sen när han kommer in är att leta reda på en boll & något att spela bandy med. Det brukar vara skohornet eller soppborsten. Vi föredrar skohornet, det kan han orsaka minst skada med. Han härjar omkring. Jag förbereder för fika och L pekar på skafferiet & säger ka ka = kaka. Han hittar och vet precis vart allt gott finns. Men han har inte tid att sitta med oss längre stunder, antingen hägrar bandyn eller så jagar han och Nellie varandra om vart annat, han skrattar & Nellie viftar på svansen.

Dom korta stunder han sitter ner på stolen gör han sina försök att bjuda Nellie på chokladkaka, sen blir det omvänt när hon försöker få tag på hans kaka. Hon får efter en stund husarrest ifrån köket. När hundarna ligger under bordet för att vara så nära mig som möjligt men vara lite ifred från L så kryper han under & lägger sig hos dom. Så enda chansen för dom att vila är när han sover...
Men dom älskar honom!

Försökte ta kort på charmtrollet L, kan säga att det är lättare sagt än gjort. För han sitter inte ens stilla när han fikar. Så det är en utmaning, men lyckades få några hyfsade bilder som jag tänkte dela med mig utav.


Han gick ut i hallen leta reda på samma mössa som han hade sist...
Sen full attack på bollen!


Han fick byta soppborste mot skohorn men lika glad för de är han...


Här kan man se det jag pratar om, titta under bordet...


Sista innan L somnar, han letar efter "pappa". 
Han tror att allt som bär hjälm på huvudet heter pappa.

När han sen somnat efter ha röjt klart, så kunde jag & Jennifer ha en lugnare fikastund & föra en diskussion utan att bli avbrutna hela tiden av ett barn eller djur... Men vi är vana så det är ingen fara. Dom är ju för goa de små liven & det händer ju saker hela tiden som sagt, vilket lättar upp stämningen

Vi följde med när det var dax för dom att gå hem, då jag fick sällskap på promenaden. För jag kände hur trött jag var egentligen, så hade inte tagit mig ut annars..

Har legat på soffan resten av kvällen, sen när jag skulle göra detta inlägg så ville inte det som jag ville. Så somnade 1 timme  & vaknade nu igen.. Så tror helt enkelt att det är dax för sängen! Helt slut! Men i morgon ska jag bara ta det lugnt, känner att det är nödvändigt. Man vill ju inte bli liggande 1 vecka.




Kommentarer
Postat av: Sussi

in en snabbis måste sen läsa i kapp. Ska bara svara på frågan . Jo jag skulle kommentera bloggen "Total frihet!" Tyckte den var jättebra., Men den bloggen gick inte att kommentera..Jag är expert på att skriva luddigt så folk inte förstår :)

2010-02-09 @ 07:52:59
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0