Mina guldkorn!

Jag har verkligen tur!

Hur många är det som har 4 st underbara djur?!
Dom är 4 olika personligheter, men de dom har gemensamt är sina stora hjärtan! Alla är mycket sociala ,vill vara med och se vad som händer.
Jag vet inte om jag har berättat det förut men jag har tidigare inte varit mycket för katter. Ändå är jag uppväxt med både katt & hund. Kanske har jag gillat hundar mer för man kan dressera dom, det finns mer utmaningar, vilket jag älskar. Men man brukar säga att man är antingen hund eller kattmänniska..

Men nu har jag 2 djur av varje som ni vet. Att jag skaffade mig en katt (Tarzan), är ett ex till mig som är orsaken till höll jag på att säga. Men jag ville ha hund & han ville ha katt. Det fungerade inte med hund pga brist på tid, då vart det en katt. För när min lillebror fick en hund så jag vart mycket avundsjuk. Det är Tarzan, som idag är min lilla bebis på 5 ½ kg.

Mina hundar har alltid sovit med mig i sovrummet, men sen en tid tillbaka så sover dom i hallen. Det är för att Prinsessan Nellie inte kan hålla sig på golvet och jag klarar inte av sanden & håret i sängen. Så nu sover Tarzan & Jane med mig. Men då när dörren varit stängd hela dagen tycker Jane det är mycket kul att få komma in där på kvällen. Så då är det racing där inne!!
Det flyger saker omkring henne och hon sätter även fart på Tarzan. Inte lika kul när man ligger & försöker koppla av med en bok.

*I förrgår när jag vaknade så låg ena panelgardinen på golvet på morgonen, hon lyckas med det mesta.
*Igår när jag lag mig då fick jag nog, sa till henne på skarpen tro det eller ej men hon lyssnade och lag sig på sängen.

Min älsklingars kännetecken

Janes kännetecken är att hon ofta väljer att ligga under täcket med mig


Tarzan hälsar på alla, man kommer helt enkelt inte undan. Men är mycket trogen sin matte. Han tar även hand om lilla Jane, här ser ni ett exempel när dom tvättar varandra.


Bazze är trogen sin matte viker inte från min sida och världens snällaste

Jag fixar i garderoben och han ska vara mitt i, alltid!

Nellie så söt hittar på det mesta bus! ;) Och vi får inte glömma en RIKTIG prinsessa!

Får man inte ligga i soffan så lägger man sig på puffen...

Men som tur är får man ligga i Laila´s ena soffa ;)



Är dom inte underbara?!





Idag har katterna legat med mig i soffan och hundarna på golvet och sovit med mig. Helt underbart!


Kommentarer
Postat av: Renée

Visst är det helt underbart med djuren! Enda jobbiga är när dom ska ut och man egentligen inte orkar... Min Gibson är lite rolig med kisseriet. Han skulle aldrig kissa på gården om jag släppte ut honom. Och sen går det inte att släppa ut honom för han står och väntar på mig hela tiden... Märkliga är dom! Emmy vill ha en katt sen när Gibson inte finns. Hon gillar katter och jag hundar. Men det är ju smidigare med katt, man slipper gå ut i ösregn! Ha det bäst, kramis!!!

2010-02-06 @ 10:05:23
URL: http://www.rej74.spaces.live.com
Postat av: Sussi

Djur är underbara. Våran schäfer smög sig upp i fotändan när vi hade somna. Och när maken for på jobbet så vips sov han på hans plats! Men aldrig att han skulle lägga sig på min plats om jag klev upp innan maken ;)

2010-02-07 @ 23:03:52
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0