Nu är det bestämt, men hur går dom till väga?

Idag hade jag mycket jobbigt att komma upp med min värk i kroppen. Men det var mycket viktigt att komma iväg på mitt läkarbesök så då får man försöka göra det så bra som möjligt.

Samma sak var det med detta läkarbesök, man har ju gått igenom så jättemånga & inte blivit betrodd. Så det känns lite jobbigt inför alla besök, hur det ska gå, vad det är för läkare. Fick ju inte ett så bra möte med den läkare jag träffade på akuten i fredags. Men det gick lika bra med detta besök som det jag hade igår.

Idag träffade jag en kirurg som skulle undersöka mitt ljumskbråck. Han hade läst på det han kunde om EDS. Var något orolig för komplikationer, men berättade då om mina tidigare OP & vad Anders Vahlquist sagt. Han fick se mina tidigare OP ärr också.

Men det var ingen tvekan idag heller om att jag hade ont. Han undersökte mig också, även vänster sida som jag sa till min husläkare & Anders V att jag hade ont på & det kändes som om att det var på G även där med ett ljumskbråck. Utan att jag hade sagt något till honom om det så sa han att han misstänkte även ett ljumskbråck på vänster sida. Så nu är det väl mer än bara min känsla. Helt otroligt vad man känner & det sen stämmer som man trodde.

Vi pratade om min EDS, risker, återgärder man gör. Han vill nu diskutera med sin kollega hur dom ska genomföra OP för bästa resultat. Med tanke på att det är både höger & vänster sida. Sen med tanke på min EDS, han vill vara mer förberedd på hur det ser ut innan dom genomför OP.


*Så förslaget är att jag ska genomgå en magnetröntgen som är av den nyare typen, det blir mer som en film & då dom ser bättre hur det ser ut. Och kan göra en bedömning. 
*Ska man snitta på båda sidor eller kan man göra det via titthål?
*Göra en förstärkning på båda sidor?

Jag vill ju hellre göra titthål, för det blir mindre ärr, bättre & kortare läkningsprocess efter. Vilket jag sa till honom också.

Så nu får jag vänta 1 v till på att han ska höra av sig igen, vänta på röntgen, vänta på att träffa narkosläkare & på OP tid. Så vi får väl se hur länge jag får vänta totalt innan det blir av. Men sa att jag vill göra det så fort som möjligt!! För att jag har svårt att gå, (går nu på kryckor igen). Det blir värre när jag går, sitter, ligger på sidan. Ja man upptäcker helt enkelt hur mycket man använder musklerna i ljumskarna. Precis som när man får ett sår på tungan hur ofta man använder den.

Frågan är sen hur det blir närmaste tiden efter OP?! Men en dag i taget... Det är ju för en kortare tid. Det är bara det att nu vid detta laget vet jag hur svårt dom har att smärtlindra mig efter.

Men hur blir det med min sjukskrivning?!
Jag kan ju inte delta i något, alltså är jag "sjuk". Men dom godkänner inga läkarintyg pga mina 87 dagar som måste gå ut först. Så hur dom ställer sig till detta FK vet jag inte?..

Det är sjukt med dessa alla regler, som för mig nu så drabbas jag väldigt hårt!!

Men det är skönt att veta nu att dom kommer göra något åt det! För orkar inte med denna värk också!

Ja nu vet ni hur läget ser ut, vad som planeras. Har uppdaterat AF så hon vet också. Har feber igen nu efter 2 långa dagar. Stannade till vid min mamma på vägen hem, tog en kopp kaffe & pratade lite. Åt middag sen med farmor, farfar & min bror Erik. Har mer svårt än vanligt att stå upp nu så det var super!

Nu ska jag försöka sova lite... På återseende!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0