Vad djur betyder mycket för själen!

Vilken dag det blev!

Det ovädret dom hade lovat idag kom under natten istället, så vi har haft en toppen dag! Med massa sol & värme. Lite stänk har det kommit & åskan passerade förbi i utkanten, men inte så att det har stört oss...

Åkte upp till gården mitt på dan för att lämna tebax bilen som jag lånade hem igår.. Lisas kompis kom förbi på en fika, festade på resterna ifrån gårdagen ;0) Sen föreslog jag att vi skulle ta en lite tur med hästarna i skogen & så Bazze skulle få tänka på något annat än löptik! Sagt & gjort hämtade vi varsin häst, tog varsin hund med oss & red ut.

Mycket skönt & fridfullt att komma ut i skogen!

Därefter en paus.. Sen var det fölens tur, lite pyssel & träning med dom.. Matade marsvin & kaniner. Sen var det dax för bränsle på fyllning för oss också. Det vart hamburgare idag igen, men det var lika gott idag om inte godare ;P Har sen suttit vid elden, fikat mera... Ja, jag kan inte ha haft en bättre dag!

Massa som behövs göra här hemma, listan är lång. Men det skiter jag i just nu! För att orka det måste jag ha energi & det får jag inte utan att ja fyller på! Så blundar för allt nu, lägger mig i sängen & kanske gör något imorgon? Beroende på daxformen....

Men nu tänker jag lägga mig, tänka tillbaka på min dag & njuta lite till ;0)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0