Fyndade på loppisar...

igår, här hemma i byn. Den annordnas en gång om året av bandylaget. Dit också pengarna går..

Tänkte passa på att fynda lite, samtidigt som man bidrar till laget. Sen träffar man en hel del folk där som man inte annars ser allt för ofta..

Jag åkte dit med Bobo, vi tog 2 varv inne på loppisområdet, det var mycket folk som slogs för att göra det bästa fynden... Det var inte helt lätt att ta sig fram till borden.. Så man får vara smidig som en vessla eller som vissa som gjorde klev rakt över än & hundarna.

Jag gjorde några fynd som jag är mycket nöjd med! =0)

              Första jag hittade & såg var denna som jag varit ute efter ett tag nu.
               Att ställa te kannan på.



Hade en sen tidigare & nu har jag två =0)



En flaska att ha vatten i på rendezvous



3 st helt nya zinkkrukor.. Ser lite gamla & slitna ut
krackelerade i guld & gräddvitt.



Därefter så passerade vi byggvarubutiken här ute där jag för några månader sen vann ett presentkort. Hittade en hel del jag kunnat köpt, men valde ut några saker som kändes viktiga & de som var mest akut. Sånt som man inte har lust att lägga pengar på själv..

En variant på vattenspridare som jag inte sett tidigare,
men tror den kan bli lagom när man har en liten tomt,
med en hel del olika variationer på spridningen av vattnet att välja.



Verktyg man alltid har nytta av!



Spännband som jag kan spänna fast buren i bilen


Tog en tripp in till staden, handlade lite frukost. Åt den i hamnen med utsikt över havet.. Köpte med oss jordgubbar & grädde hem till efterrätt!

När vi inhandlade grädde hann jag med en mindre loppis också...

Där hittade jag 4 st lattemuggar gratis!
Turkosa, matchar mitt porslin



& en ny ljuslykta i ljuslila..




Känner mig så nöjd! Kom hem med en hel del utan att gjort av med en massa pengar! =0)
Detta var under lördagen jag gjorde detta tillsammans med Bobo..


Kommentarer
Postat av: Ruedee Johansson

Hade varit kul att gå på om jag det visste!

2010-08-02 @ 18:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0