En mysig spontan middag i trädgården..

Det var mina grannars intiativ.

Är glad att jag blev inbjuden! Det var som sagt deras färsk potatis vi skulle få njuta av med sill, grönsaker. Jag åt dock kycklingspett till, men det gick lika bra det! Potatis är alltid något extra när den är egen, det var denna oxå. Gott var det, mätt blev jag! Årets första getingstick lyckades jag få. Det var ett gäng där vid bordet! Kan inte ens minnas när jag senast fick ett?! Men med en socker bit på & sen lite lök så blev det ganska bra. Lite svullet & rött...



Mycket trevligt hade vi, vi funderade varför vi inte gjort detta tidigare, ätit tillsammans. Vi satt i kvälls solen mellan husen, en bra plats som inte utnyttjas annars. Men det kommer den göra f.o.m nu! Har pratat om att äta kräftor tillsammans här framöver. Så det tycker jag sammanfattar det hela...

                               Djuren var med runt om såklart, vissa var det fart på...



                      Som ni ser var det inte Nellie denna gång, hon låg å tittade på..


Tack för en trevlig eftermiddag kväll!



Kommentarer
Postat av: Renée

Mysigt att göra saker ihop! Vi gör oxå lite sådär i vårat hus. Just nu är jag dock för trött för att umgås... Tänk vad sömn man behöver ibland!

Ha det bäst!

2010-08-06 @ 17:49:45
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0