Countryfestivalen i Furuvik 2010

Detta år bodde jag ihop med mina PM vänner..
På vägen dit så stannade vi även i år vid samma ställe & fyllde på med lite energi..

Änderna var sugna på gästernas fika också..


Torsdagskvällen var det bäst uppträdaden!
Det var Svenska band rakt igenom.. De sas redan då att Amerikanarna kommer få det svårt att slå dom. Vilket jag inte tycker dom gjorde & delar uppfattningen med många andra. Men tror att det beror mkt på att dom från USA hade inte sina egna band med utan det var ett & samma band till alla. Då blir det aldrig det lilla extra. Det var dock en tjej som hade sitt band med Pam Tillis som hade sitt egna band & det var mkt bra!

Man kan ju inte bara gå, något spex måste man hitta på! Denna gång besiktigade vi el bilarna & barnvagnarna.

Här lagar vi en ruta med plastpåsar som var trasig...


Första bandet ut hette Tennessee Drifters mkt duktiga!


Sen spelade ett lokalt band som heter John Lindberg Trio


Refreshments avslutade kvällen =0) Då vart jag uppbjuden till sista låten.
Dansade för första gången efter OP!


Vi samlades runt lägerelden på kvällen & några duktiga killar spelade för oss =0)
Det vart ett helt band med, ståbas, banjo, gitarrer, steelgitarr, munspel...
Vad mer kan man önska sig?...


På fredagen var bröderna Dalton & härjade i parken! Dom fick vara fria i 1 tim...
Lucky Louke lyckades lura dom...


Detta år fick man åka häst & prärievagn till parken från campingen för 10 kr.
Något som har varit efterfrågat länge! Det gillar vi =0) (ja i bild till höger)




Under lördagen spelades en show upp för turisterna. Den handlade om banditer som rånar banken & glädjeflickor som jagar kunder i staden. Sen var de några andra figurer med & jag var en av dom =0)

Lördagskvällen i parken




Stannade på samma ställe igen på vägen hem...


Man kunde nästan klappa änderna..


Mycket roligt på alla sätt! Tack till alla som var med! Lärde känna några nya ansikten, alltid lika roligt! Sen var det en hel del kära återseende! Åkte på torsdag fm & kom hem sön kväll. Vi hade toppen väder hela helgen! Varmt var det på kvällarna så jag som är så frusen slapp frysa! Det gjorde jag på söndag när vi åkte hem. Men det var nog mer pga brist på sömn..

Hade en super bra helg! Med MASSA skratt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0