Mellan vilopauserna så...

Har njutit av denna dag ute.

Tog en lugn start på dagen eftersom det har varit mycket för mig nu i några dagar. Med en frukost framför tv (vilket jag gör i och för sig varje morgon). Men gick ut vid 13 tiden, har njutit av solen med en kaffe & pyssalt mellan vilopauserna i trädgården. Fyllt på med jord i rabatterna & några av groparna som Nellie bidragit med. Sådde atlasblommor i en av rabatterna, som blommar i juli-augusti, ett årig, blommar länge & mycket bra som snitt blomma. Krattade några kvadrat meter, framför den ena rabatten. Kan inte ta mer än lite i taget...

                 Ja så här ser Atlasblomman ut sen när den blommar. Spännande!


När solen försvann på baksidan till framsidan gjorde även jag det. Fyllde också på där med ny jord i rabatterna. Planterade timjan & basilikan i krukor, men har tagit in dom tills det blir varmare ute på nätterna. Sen har jag planterat min andra grupp som nu står på bordet i vardagsrummet. Är sååå nöjd! Det blir sakta men säkert fint.

En dag i taget & en sak i taget.

Nu vilar vi alla 4 inne, Tarzan har inte synts till idag. Han kommer väl hem när han är hungrig.

På återseende...


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad härligt med vår! Men vi får nog de med snart :)gillar du att pyzzla i trådgården?

2010-04-21 @ 20:01:55
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0