Man vet aldrig vad som händer en vanlig dag i solen?...

Sitter nu inne, mörkret har fallit utanför fönstret som en mörk rullgardin. Men ljusen på fönsterbrädan väger upp det hela när lågan fladdrar..

Idag har jag njutit av vädret, tillvaron med djuren & vännerna. Så har inget att klaga på!
Det går inte att beskriva hur skönt det varit i solen. Med tanke på att jag inte har sovit något inatt så kunde jag inte ha fått bättre förutsättningar idag.

När jag gick ut på baksidan så var jag inte ensam om att njuta av solen. Min granne gjorde det samma så då vart småprat på varsin sida av staketet ;)

Sen när jag suttit där ca en timme ringer Ruedee & säger att hon, hennes son & faster är i lekparken. Så packade ihop här hemma, in med Jane & fick hjälp med hundarna av Ruedee dit bort.
Vi satt på gungorna, småpratade & kryddade vardagen med att testa hur högt vi vågade gunga i äldre dagar ;)



Ruedee hittade en söt liten liten luden larv som nu S har gjort gångar till..





Kan man ha det bättre än så här?!
Ja kanske att gungan skulle vara lite bredare så min rumpa inte kläms mellan kedjorna ;)
Så fick sitta lite längre bak på däcket..



Även idag så såg vi tranor.. Vilken frihet dom lever i & dom gör som man ska, flyger dit solen är!



Nellie sprang runt, grävde lite & bökade, Tarzan gjorde även oss sällskap..

En annan katt kom stolt med en liten mus i munnen & ville visa upp den för oss.. Men som tur var är den rädd för hundarna så kom inte ända fram ;)

Timmen senare så var Ruedee tvungen att åka så jag fortsatte att njuta av vädret & tillvaron på baksidan igen med några grannar & djuren. För lika väl sitta/ligga på soffan så sitter jag i solen, får ny energi & får uppleva det som händer ute.  Jane träffa för första gången grannarnas katter, ja i alla fall 2 av dom. Var av den ena är min fasters & kusin´s katt Tusse, är några månader äldre än Jane.

Här är Jane & Tusse. Det var mycket intressant & se hur katter gör när dom utforskar varandra & lär känna varandra. Har en film på det, men har inte knäckt hur man laddar upp klipp på bloggen :(



Ja för att vara en helt vanlig dag i solen på baksidan har det hänt en hel del roliga & trevliga saker! Var ute ända fram till 17 så det vart 4 timmar frisk luft. Nu har alla vaknat till liv igen & naturen.


Kommentarer
Postat av: litentanta

Blev akut nostalgisk när jag såg vilken gunga du

satt på! Den var ju inte "bäst" eftersom att det

var en sån där "barngunga" men ändå, undrar hur

många timmar man gungat bort i barndomen ;-)



Vi hade också fint väder i går, satt ute nån timme

eller så, är så duktig o ransonerar det hela då jag

både blir fläckig, sååå snyggt är det väl inte, och

sen är ju solen hur stark som helst nu att min

skalle inte verkar gilla den riktigt.



Synd bara att det är skruttigt väder idag,

får hoppas på i morgon istället!



Kramen!

2010-04-13 @ 13:04:29
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Renée

Vilken underbar dag du har haft i solen. Trots dina bekymmer så håller du ändå modet uppe och gläds åt det som finns runt omkring dig. Du är en stark tjej! Kramis!!!

2010-04-13 @ 13:40:16
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0