Vår lilla spontana utflykt..

Jag tog helt rätt beslut!

Att ta mig ut med hundarna & Laila som sällskap. Det var kallt & rått, men klädde mig varmt, jag allt förutom händerna.. Dom värkte till tusen när vi satte oss i bilen för att åka hem. Men det är som vanligt, händer & fötter har jag alltid frusit om.

Vi hade med oss varm choklad, tog en liten promenad & hittade en bänk att sitta på med utsikt ut över havet. Mendans vi satt med en varm kopp choklad & insöp utsikten, fick se några fåglar som passerade så kunde hundarna springa lösa & leka. Isen låg fortfarande kvar, men det är en vik som går in & då tar det lite längre tid för den att försvinna. Men snön är i stort sätt helt borta nu. Det är på ett fåtal ställen där det ligger en liten hög med snö & vallarna i kanten av vägen.

Bazze undrar om jag har något gott till honom också ;)
Eller om man sitter tillräckligt fint så kanske man får en liten korvbit som jag vet att du har matte...


Här är det bäst att se upp så man inte står ivägen.. Dom leker kull :)


Dom ser ut som 2 hingstar som ska se vem som är starkast ;)


Nellie hade svårt att vara stilla, men skam den som ger sig ;)


Så fint hus som låg där vi var!


Så våren är här på riktigt! Vi kunde höra & se några tärnor & måsar som cirkulerade över oss.


Vi var nog ute i 1½ timme, vi satt & pratade gamla minnen & skratta åt hundarna som röjde runt innan vi tog oss tillbaka till bilen för att åka hemåt Men det var mycket skönt att komma ut! Massa energi, man känner sig fräsch & har mer ork.

Var helt slut sen på kvällen, men det var det värt.
Somande till en stund under körslaget & då är det illa. När jag sen skulle skriva detta inlägg så somnade jag. När jag vaknade nästa gång var klockan 4 på morgonen & kände att det inte var någon mening att fortsätta med inlägget...


Kommentarer
Postat av: Anita Rydemar Karlsson

Hej,

Jag ser att du haft trevligt tillsammans med Laila, vår gemensamma vän. Trevligt med henne, det har man alltid. Kommer du ihåg mej? Vi träffades på Håtö gård i augusti på indianfesten. Jättekul! Laila och jag har ofta kontakt med varandra. Nu på senare tid har jag tittat in i din blogg och läser om din vardag - som är annorlunda än andra unga flickors vardag. Men jag tycker du är strålande som kan vända det oöverstigliga till något du kan få ut något trevligt av. Vilken kämpaglöd! Och vilka fina hundar!

Vi hörs igen. Du har också en fin läderhatt!

Anita

2010-04-12 @ 00:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0