Påskafton 2010

Helt underbart väder!!!!

Det verkar som om vi har haft tur med det i många år nu.. Idag var vi bjudna till ett par vänner till familjen. Det var jag, pappa & Lisa som skulle gå. Vi brukar kunna sitta ute & gjorde även det idag på altanen. Det är rätt fantastiskt, snön ligger som ett tjock täckte runt om oss, vi sitter 1 ½ meter upp på altanen, där är de torrt & varmt i solen.

Vi hade knytis, gjorde en buffé utav det, massor av god mat igen. Det blir så roligt när alla har med någonting i var. Det roliga var att ingen pratat med någon om hur vi skulle dela upp det. Men ingen hade med sig samma... Helt otroligt! Hundarna kunde vara med  springa runt oss, leka med Matilda, få lite godsaker av snälla djurälskare & det fanns alltid någon som kelade med dom. Så dom kunde heller inte ha det bättre!

Kan det bättre tajming på vädret?! Inte enligt min mening... :) 
Man ser den underbart blåa himmelen.

Monika & Walle


Marie & Göran


Jag & Arne


Lisa & Pappsen


Sötisen Matilda, hon & hundarna hade mycket kul tillsammans...


Pappa & Patrich, dagens värd.


Systrarna.. Karin till höger var dagens värdinna.


Kan man ha det bättre än så här som hund!? :)


Monika på väg mot blåkulla ;)


6½ timme satt vi ute & klockan var då 18.30 då vi gav upp & flyttade in. Där vi satt å pratade in på småtimmarna. Några valde att bada i badtunnan, men jag som förra året glömde ta med mig badkläder.. Så hoppade över det denna gång. Även om det sved lite när jag vet hur bra jag mår i min kropp av det varma vattnet.

Till slut anlände påsk kärringen! ;) Årets första för min del...
Visst är han söt Lasselina ;P


Elin hjälper till med korvgrillningen till alla hungriga..


Sen fram mot vikingen grillades det korv för den som ville ha... Kom hem nu för 50 min sen ( 24.25 ) & har varit där hos Patrich & Karin sen 13.00. Så många timmar blev det.. Alla hann uppdatera sig sen sist ;)

Tack alla för en underbar dag tillsammans!! Mycket trevligt! & ett stort tack till Karin & Patrich som ordnar detta varje år!

Kramis


Kommentarer
Postat av: Renée

Har nog aldrig sett en sötare påskakäring!!! Sen hoppas jag att hundarna fick sig ett skrovmål efter att ha suttit så fint och tittat på maten ;-)

Du ser ut att må rätt bra, kul att se! Även om jag vet om att fasaden ofta ljuger så ser du ut att ha trevligt! Kul att få ta del av vad du gjorde, kramis på dig!

2010-04-04 @ 11:16:00
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: litentanta

Låter som en superhärlig påsk, vi tog det lilla

lugna men det är också skönt, jag är inte så social

nuförtiden utan trivs nog bäst i små sammanhang!



Stor kram till hela högen, inklusive djuren!

2010-04-05 @ 10:17:14
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0