Nytta förenat med nöje!

När jag hade klivit upp i morse för andra gången så ringde telefonen..

Det var farmor som ville höra om jag skulle följa med å handla?
Var förbi där igår, vet att dom brukar handla på fredagar så tänkte passa på att lifta med dom dit. Man får ta dom chanserna som erbjuds nu när jag inte kan köra själv. Sen på köpet får man umgås med dom :)

Det tar alltid tid att handla, det är en stor matbutik som har allt. Vilket är bra, för det är sällan man behöver åka någon annanstans. Det händer att jag säger till Laila att, nu vill jag se något annat än mitt hus & matbutiken... Så då gör vi någon tripp på stan eller åker till blomsterlandet. För att få lite miljöombyte ;)

Men idag var det mat som skulle fyllas på & inköp av planteringsjord. Passade jag på att köpa det när farfar var med & kunde bära. Man måste ju vara smart ;)
Fick med mig timjan & basilika hem som jag tänkte sätta i krukor ute. Så jag har färska örter hela sommaren. Tänkte utöka det med gräslök & citronmeliss sen. Hade funderingar på att göra en ny rabatt, men det är enklare med krukor & mindre att rensa.

När jag hämtade mina hundar så bjöd faster på en kopp kaffe... Jag sen var bara hem & åt middag, sen vidare hem till Laila. Så allt har gått i ett idag. Har varit borta sen klockan 13 utan en enda vila. Så är minst sagt helt slut nu! Ont överallt!

Haft en trevlig kväll i alla fall med Laila & hundarna... Vi har fått lite nytta gjort ihop med lite nöje. Sådant gillar jag!

Nu blir det sängen nästa, så jag kommer upp imorgon när klockan ringer för att gå upp & sen åka iväg på en loppis... Ser fram emot det! Laila har varit på den tidigare men inte jag.

För övrigt har det inte kommit något oväder än & det verkar inte komma heller utan går förbi. Det tackar vi för!

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0