Rendezvous 2009 i Älvkarleby

RENDEZVOUS 2009 04-06 SEPTEMBER

I ÄLVKARLEBY PÅ CAMPCHINOOK
 

Nu har vi varit på vårat årliga rendezvous, har längtat ett år efter detta!
Kunde ju inte åka i sommras som jag normalt brukar så detta vart det enda jag var iväg på i år.. Men så roligt vi hade det! Tänkte bjuda på en hel del bilder där ifårn så får dom tala för sig själva. Har ni frågor om det så fråga gärna, lägg in en kommentar så svarar ja.

Detta är familjens gemensama intresse (på pappa´s sida).



Ingången till ön på Campchinook


Bazze & Nellie med såklart! :0)



Syr sitt egna men även köper, säljer & ger bort gåvor.



Här inne sover vi, eldar för att hålla värmen. Till vänster är det jag som ligger bakom brasan.



Här är jag igen till vänster & Bazze & Nellie sover nedanför mina fötter.



Freja bus på lördag morgonen



Utsikten på morgonen uppåt... Himmlen, en lykta & mina mockasiner...



Freja busar med våran vän Bobo



Andreas & utsikten framför våran tipi



Nellie har fått span på något..?



Pappas kniv



Felicia har äntligen hittat ett par mockasiner, nu smörjer hon in dom. Mycket fina!



Se så fina dom blir...




Dom matchar riktigt bra till hennes klänning



& så Jacke med såklart!



Pappa & Lisa förlovade på nytt ;0)



Elin & Mirabell så söt! Första redezvous...



Felicia, Andreas, mina änglar Bazze & Nellie



Våra vänner visar upp sig för turisterna, i flera olika indiandanser.





Dagens höjdpunkt på lördagen, femkampen. Där är dom 2 & 2 & tävlar mot varandra på tid. Med sig ska dom ha en kanot hela vägen. Nu invöntar dom att få starta.



Pappa & Magnus tävlar ihop

Bazze, jag Nellie & Andreas

 

Så snygga i sina flytvästar!! Passande inte riktigt.. :S



Kocken i flytväst.. Passade inte honom heller... :S Kan tala om att den passade inte på någon! Dom var för barn, så vet inte hur karlarna skulle kunna flyta i dom?!





& så var dom iväg...



Christian ska försöka träffa piltavlan, mellan han flåsar ;0)



Det var vissa som inte kunde hålla sig i kanoten... :P



Lisa lagar lunch som består utav raggmunk, creme friche, rödlök & sylt till barnen. Mycket gott!



Andreas, Frida, Felicia & jag tittar på...



Detta vart efter dom sprängde dasset i Peace Makers showen! Häftigt, såg ut som en ring på himelen..



Martin & Lena sitter runt våran lägereld



 Jacke bjöd på årliga rådjursskånken



Gemensamma middagen på lördagen, i den "lilla" grytan.

Martin & Glenn syns på bilden



Det var 10 års jubilemum i år så en kille bla bjöd på eld show på kvällen. Mycket häftigt & duktig var han!



Mitt senaste, ett indian smycke som man har i håret.



Syns inte så bra på bilden men den större tukosa stenen föreställer en björn & den större vita är en antik pärla båda är inköpta i USA. Tillvekad av Lena L

Detta får bli avslutningen. Många bilder vart det, men det var svårt att välja ut bland nästan 200 bilder. Ville visa så mycket som möjligt så ni skulle få en inblick.

Tack alla som var där för en underbar helg!!


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Verkar ha varit en kul resa!!

2009-09-12 @ 17:36:50
URL: http://www.kattarina.se
Postat av: Sandra

Fan vad Tjock din far har blivit :P

2009-09-13 @ 12:56:26
Postat av: leo

hm...ja kul pojkvänn man har (martin) som bara DROG iväg utan att ens frågat om man ville följa med! FAN,,,, KARLDJÄVLAR

=(...Men nästa år...dåååå ska jag med!!!

2009-09-26 @ 00:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0